Fenntartható hatékonyságért a METRO-áruházakban
Hazai áruházainak immár több mint felét átalakította a METRO-nagykereskedelem, és még az év vége előtt további megújult áruházakat ad át a vásárlóknak. Az átalakítás alapvető célja a professzionális vásárlók beszerzéseinek hatékonyabbá tétele, ugyanakkor minden fejlesztést fenntarthatósági szempontok alapján végeztek.
Hangsúlyos nagykereskedelmi jelleg
Melyek azok a szembeszökő változások, amelyek a megújult METRO-áruházakban – Budakalászon, Kelet-Pesten, Szegeden, Győrben, Szombathelyen, Nyíregyházán és Székesfehérváron – tapasztalhatók? Alapvetően a nagykereskedelmi jelleg lett hangsúlyosabb. Szélesebb közlekedőfolyosókat alakítottak ki a nagyobb beszerzések kényelmesebb lebonyolításáért, közös be- és kijáratot létesítettek, a polcokra a termékek egységcsomagokban kerülnek ki, a gyorsan forgó árukészletet raklapon kínálják, a kasszazóna mellett pedig vevőfogadó pult és lobbi létesült az üzleti tárgyalásokhoz. A szortimentet racionalizálták, és a legjobban keresett élelmiszertermékeket nagyobb területen kínálják, ezzel párhuzamosan a nem élelmiszer termékek területét csökkentették.
Fókuszban az energia
Az átalakításokkal párhuzamosan korszerűsítési munkálatok is folytak, melyeknek kiemelt területe volt az energiahatékonyság. Több megújult áruházban intelligens LED-világítást és környezetkímélő, a hulladékhő fűtésben való hasznosítására alkalmas hűtési rendszert használnak. A korszerűsítés részeként új, energiatakarékos hűtőbútorokat és technológiát is kaptak az áruházak.
Az energiahatékonyságot tiszta energia felhasználásával teszik teljessé: a tervek szerint 2025-ig mindegyik magyarországi METRO-áruház villamosenergia-felhasználását napelemes rendszer támogatja majd. Egyelőre két áruház energiafelhasználását fedezik (részben) napenergiával: a budakalászi egység mellett egy 300 kWp, a kecskemétinél pedig egy 180 kWp teljesítményű napelempark dolgozik. Az energiahatékonysági törekvéseknek – melyet energiatakarékosságra ösztönző belső kommunikációval támogat a nagykereskedelem – már meg is lett a gyümölcse: 2022-ben és 2023-ban is sikerült jelentős mennyiségű energiát megtakarítani a korábbi évekhez képest, ráadásul 2023-ban az összes METRO/MAKRO ország közül Magyarország produkálta a legnagyobb energiamegtakarítást.
Zöldebb közlekedés
Ahogy az áruházi energiafelhasználásban, úgy a közlekedésben is zöldít a METRO: nemcsak a vásárlók elektromobilitását támogatják elektromos töltőállomással mindegyik áruház parkolójában, hanem a dolgozói flotta járműállománya is immár 60%-ban hibrid autókból áll.
A METROMAX 11 kiszállító platformja naponta átlagosan 600 vevői áruházi oda-vissza utat takarít meg és vált ki észszerűen és fenntarthatósági szempontok figyelembevételével szervezett körjáratokkal. A kiszállítás jelenleg a forgalom 10,5 %-át jelenti, mely évről évre növekszik.
Digitalizáció a kisebb ökolábnyomért
Kulcsfontosságú szerepet játszik a vállalat fenntarthatósági stratégiájában a digitalizáció, mely a digitális áruházi szolgáltatások mellett a partnerek digitalizációját is jelenti. A Dish by METRO éttermi szoftvercsomagot több ezer magyar vendéglátós használja, s 2022-ben 300 000 hazai asztalfoglalást bonyolítottak le a segítségével. A Dish szolgáltatásai hamarosan az üzletmenet hatékonyságát növelő, sokoldalú POS-terminállal bővülnek, 2024 végén, 2025 elején pedig már Magyarországon is elérhető lesz a Nyugat- és Dél-Európában már nagy sikerrel működő METRO Market online piactér.
Fenntarthatóbb csomagolás
A METRO kommunikációjában a korábbi papíralapú katalógusokat nagyrészt felváltották a digitális csatornákon terjesztett ajánlatok – ám nemcsak az üzenetek „csomagolását” tette fenntarthatóbbá az áruházlánc, hanem komoly eredményeket értek el a csomagoláshulladék csökkentésében is. Nemzetközi szinten a METRO 2014 és 2023 között 2303 tonna műanyag csomagolást takarított meg saját márkás termékeivel – 303 tonnával többet, mint az eredetileg kitűzött cél –, a METRO Magyarország pedig lokális saját márkás termékekkel 2019 óta 35,30 tonna műanyagtól kímélte meg a bolygót. (x)
Kapcsolódó cikkeink
A magyarok többsége 50 ezer forint alatt költ karácsonyi ajándékokra, a fenntarthatóság fontos szempont, de nem elsődleges
Az ajándékozás az ünnepek elmaradhatatlan hagyománya, de mi az, ami…
Tovább olvasom >A Lidl kiadta 3. fenntarthatósági jelentését
Megjelent a Lidl Magyarország 2022/2023-as üzleti évekre vonatkozó fenntarthatósági jelentése.…
Tovább olvasom >ESG – a fenntarthatósági szabványokról jogi szemmel
2023 decembere óta számos jogszabály látott napvilágot az ESG-részletszabályokról, amelyben…
Tovább olvasom >További cikkeink
A kártyás fizetés ma már alapelvárás a kereskedőktől
„A kártyaelfogadás ma már olyan, mint egy közműszolgáltatás: alapelvárás. Aki…
Tovább olvasom >Hordható és okosotthon eszközökkel kér még nagyobb teret a Cellect Hungary
A magyar mobiltechnológia piac egyik meghatározó disztribútora, a Cellect Hungary,…
Tovább olvasom >„Csak úgy!” – Egy különleges kampány a Moments ostyával
A Moments ostya idei őszi kampánya nem csupán egy új…
Tovább olvasom >