Fenntartható fejlődés – innovatív és jövőorientált
A fenntartható fejlődés lényege – ahogy az ENSZ megfogalmazta –, hogy a Föld azon forrásai, amelyeket a gazdasági növekedés érdekében felhasználunk, a jövő generációi számára is elérhetőek legyenek.
A mai világunkban már-már zavaró a folyamatosan növekvő választék, az újabb innovációk kínálata. Ebben a gyorsan változó környezetben a hosszabb távon fenntartható, bizalomra és hűségre épülő kapcsolatokat soha nem volt ilyen nehéz elérni és fenntartani, mint manapság. Ezért hisszük, hogy minden eddiginél fontosabb a vásárlói/fogyasztói hűség ösztönzése, elismerése és jutalmazása.
Fenntartható – releváns
A legsikeresebb kiskereskedelmi hűségépítő stratégiák azzal kezdődnek, hogy a vásárlói szükségletekre összpontosítanak, releváns megoldásokat kínálnak. A fenntarthatóság az egyik ilyen téma, amely valódi érzelmi alapú érdeklődést kelt a fogyasztókban, immár minden eddiginél jobban. A COVID-19 teljesen átalakította a vásárlói/fogyasztói szokásokat. A fenntarthatóság egyre fontosabb szerepet tölt be a vásárlói döntésekben. A felelős élelmiszer-beszerzés és a környezeti felelősség a legfontosabb szempontok között szerepelnek globális szinten az élelmiszerboltokat látogató vásárlók között, és várható, hogy ez a tendencia a COVID-19 után is folytatódik.
Fenntartható hűség
Az elmúlt években számos intézkedést láthattunk az élelmiszer-kiskereskedelemben a „zöldebb” életmód előmozdítása érdekében.
A The Continuity Company (TCC) marketingplatformok, lojalitást ösztönző marketingkampányok és a kampányokon belül a vásárlók jutalmazására gyártott termékek megalkotásával foglalkozik annak érdekében, hogy segítse a kiskereskedelmi ügyfeleit üzleti céljaik elérésében. A TCC hisz egy hűségesebb világban. Teszi ezt már 30 éve az insight-vezérelt marketingplatformok létrehozásával, amelyek két kulcsfontosságú célra összpontosítanak: a nyereséges értékesítés növelésére és végül a hosszú távú márkakötődésre. Büszkék vagyunk arra, hogy sok olyan nemzetközi és hazai kiskereskedelmi lánccal dolgozhatunk együtt, mint a SPAR Magyarország Kft., annak érdekében, hogy olyan hűségkampányokat hozzunk létre, amelyek a fenntarthatóságról szólnak, és segítenek a vásárlóknak környezetbarát döntéseket hozni.
Ilyen kampány volt a Re-generation táskák és Koziol ételtárolók hűségkampány is. A hűségpromóció fő üzenete: Környezettudatos és praktikus. A mai divatot és fogyasztói elvárásokat követő táskakollekció, valamint praktikus ételtárolók újrahasznosított alapanyagokból készültek. A pontgyűjtő akció menete a már megszokott módon zajlott: minden 1000 Ft vásárlás után járt egy hűségpont, melyeket a pontgyűjtő füzetben összegyűjtve és beváltva akár 71% kedvezménnyel vásárolhatták meg a környezettudatos termékeket. Csak Magyarországon a SPAR Re-generation és Koziol hűségkampányban értékesített termékek gyártása során 3 millió PET-palackot tudtunk újrahasznosítani. Németh Károly, a SPAR Magyarország Kft. marketingvezetője is büszke a megvalósított hűségkampányra, mely a vásárlók jutalmazásán túl nagyban hozzájárult környezetünk fenntarthatóbb jövőjéhez.
A TCC jelenleg, globálisan 17 környezettudatos termékcsaláddal rendelkezik, melyeket újrahasznosított alapanyagokból gyárt, és további termékkörök fejlesztésén dolgozik. Ezen kívül a TCC az első olyan vállalat, amely elnyerte a TÜV Green Mark tanúsítványt a játék kategóriában – ez a fenntarthatósági tanúsítvány a TCC szándékának egyértelmű szimbóluma. „We can create loyalty with a purpose”, azaz lojalitást építünk céllal. És ez a cél nem más, mint csökkenteni az élelmiszer-pazarlást, erősíteni a közösségeket, védeni a természetet és a Bolygót. (x)
Kapcsolódó cikkeink
A magyar élelmiszeripar jövője: fenntartható innováció
A mai fogyasztó egyre tudatosabb, egészség- és környezettudatossággal közelít az…
Tovább olvasom >Globális adózási jövőkép: paradigmaváltás az ENSZ kezdeményezésében
A nemzetközi adózás szabályrendszerében jelentős változás közeleg: az ENSZ új…
Tovább olvasom >Magyarország magas szintű képviselettel érkezett a COP29 Klímakonferencia előkészítő ülésére Bakuba
Az ENSZ Éghajlatváltozási konferenciája, a United Nations Climate Change Conference…
Tovább olvasom >További cikkeink
Aranyérmes borok a Lidl kínálatában
A Lidl Magyarország tíz évvel ezelőtt kötelezte el magát a…
Tovább olvasom >memoQ: Innováció a többnyelvű vállalati kommunikáció világában
A memoQ fordításmenedzsment-rendszer (TMS) forradalmasítja a vállalatok többnyelvű kommunikációját, megoldást…
Tovább olvasom >Vidd magaddal bárhova: fenntartható csomagolás aktív fogyasztóknak
Az aktív fogyasztóknak szánt, ,,on-the-go” élelmiszerek kategóriája egyre nagyobb teret…
Tovább olvasom >