Fenntartható fejlődés – innovatív és jövőorientált
A fenntartható fejlődés lényege – ahogy az ENSZ megfogalmazta –, hogy a Föld azon forrásai, amelyeket a gazdasági növekedés érdekében felhasználunk, a jövő generációi számára is elérhetőek legyenek.
A mai világunkban már-már zavaró a folyamatosan növekvő választék, az újabb innovációk kínálata. Ebben a gyorsan változó környezetben a hosszabb távon fenntartható, bizalomra és hűségre épülő kapcsolatokat soha nem volt ilyen nehéz elérni és fenntartani, mint manapság. Ezért hisszük, hogy minden eddiginél fontosabb a vásárlói/fogyasztói hűség ösztönzése, elismerése és jutalmazása.
Fenntartható – releváns
A legsikeresebb kiskereskedelmi hűségépítő stratégiák azzal kezdődnek, hogy a vásárlói szükségletekre összpontosítanak, releváns megoldásokat kínálnak. A fenntarthatóság az egyik ilyen téma, amely valódi érzelmi alapú érdeklődést kelt a fogyasztókban, immár minden eddiginél jobban. A COVID-19 teljesen átalakította a vásárlói/fogyasztói szokásokat. A fenntarthatóság egyre fontosabb szerepet tölt be a vásárlói döntésekben. A felelős élelmiszer-beszerzés és a környezeti felelősség a legfontosabb szempontok között szerepelnek globális szinten az élelmiszerboltokat látogató vásárlók között, és várható, hogy ez a tendencia a COVID-19 után is folytatódik.
Fenntartható hűség
Az elmúlt években számos intézkedést láthattunk az élelmiszer-kiskereskedelemben a „zöldebb” életmód előmozdítása érdekében.
A The Continuity Company (TCC) marketingplatformok, lojalitást ösztönző marketingkampányok és a kampányokon belül a vásárlók jutalmazására gyártott termékek megalkotásával foglalkozik annak érdekében, hogy segítse a kiskereskedelmi ügyfeleit üzleti céljaik elérésében. A TCC hisz egy hűségesebb világban. Teszi ezt már 30 éve az insight-vezérelt marketingplatformok létrehozásával, amelyek két kulcsfontosságú célra összpontosítanak: a nyereséges értékesítés növelésére és végül a hosszú távú márkakötődésre. Büszkék vagyunk arra, hogy sok olyan nemzetközi és hazai kiskereskedelmi lánccal dolgozhatunk együtt, mint a SPAR Magyarország Kft., annak érdekében, hogy olyan hűségkampányokat hozzunk létre, amelyek a fenntarthatóságról szólnak, és segítenek a vásárlóknak környezetbarát döntéseket hozni.
Ilyen kampány volt a Re-generation táskák és Koziol ételtárolók hűségkampány is. A hűségpromóció fő üzenete: Környezettudatos és praktikus. A mai divatot és fogyasztói elvárásokat követő táskakollekció, valamint praktikus ételtárolók újrahasznosított alapanyagokból készültek. A pontgyűjtő akció menete a már megszokott módon zajlott: minden 1000 Ft vásárlás után járt egy hűségpont, melyeket a pontgyűjtő füzetben összegyűjtve és beváltva akár 71% kedvezménnyel vásárolhatták meg a környezettudatos termékeket. Csak Magyarországon a SPAR Re-generation és Koziol hűségkampányban értékesített termékek gyártása során 3 millió PET-palackot tudtunk újrahasznosítani. Németh Károly, a SPAR Magyarország Kft. marketingvezetője is büszke a megvalósított hűségkampányra, mely a vásárlók jutalmazásán túl nagyban hozzájárult környezetünk fenntarthatóbb jövőjéhez.
A TCC jelenleg, globálisan 17 környezettudatos termékcsaláddal rendelkezik, melyeket újrahasznosított alapanyagokból gyárt, és további termékkörök fejlesztésén dolgozik. Ezen kívül a TCC az első olyan vállalat, amely elnyerte a TÜV Green Mark tanúsítványt a játék kategóriában – ez a fenntarthatósági tanúsítvány a TCC szándékának egyértelmű szimbóluma. „We can create loyalty with a purpose”, azaz lojalitást építünk céllal. És ez a cél nem más, mint csökkenteni az élelmiszer-pazarlást, erősíteni a közösségeket, védeni a természetet és a Bolygót. (x)
Kapcsolódó cikkeink
Csökkent a FAO globális élelmiszerár indexe decemberben
Az élelmiszer-alapanyagok árának globális mutatója csökkent decemberben, köszönhetően cukor alacsonyabb…
Tovább olvasom >Biodiverzitás Konferencia: 300 milliárd euró kárt okoznak évente a Földet sújtó szárazságok
A világot sújtó szárazságok évente mintegy 300 milliárd euró, vagyis…
Tovább olvasom >A magyar élelmiszeripar jövője: fenntartható innováció
A mai fogyasztó egyre tudatosabb, egészség- és környezettudatossággal közelít az…
Tovább olvasom >További cikkeink
Új irány a haszonjárműveknél: a Transporter és az ID. Buzz formabontó újdonságai
A Volkswagen Transporter hetedik generációja újraértelmezi a klasszikus haszonjármű fogalmát,…
Tovább olvasom >Rekordösszegű adomány a P&G paralimpikonokat támogató kampányában
Több mint húszmillió forint gyűlt össze A Mindennapok Bajnokai elnevezésű…
Tovább olvasom >EuroCIS 2025: „Lighting the Way to Smarter Stores!”
A visszaszámlálás elkezdődött! – Hamarosan megnyitja kapuit a kiskereskedelmi technológiák 2025-ös…
Tovább olvasom >