Fenntartható fagylaltot dob piacra az Auchan Portugáliában
Az Auchan Portugália a helyi O Gelado márkával együttműködve az élelmiszer-pazarlásra megoldást kínáló új, vegán banán-kókusz ízű fagylaltot vezet be kínálatába.
A cikk a Trade magazin 2025/5. lapszámában olvasható.
A termék túlérett, egyébként kidobásra ítélt banánok felhasználásával készül, és az áruházlánc úgy becsüli, hogy induláskor mintegy 6500 banánt menthet meg a kezdeményezéssel. A fagylalt 65%-ban banánt, azaz dobozonként körülbelül másfél mentett banánt tartalmaz.
A banánban található triptofán segítheti a stressz és szorongás csökkentését, antioxidánsai pedig betegségek megelőzésében lehetnek hasznosak.
Az új termék illeszkedik az Auchan megmaradt élelmiszerek újrahasznosítását a minőség és elérhetőség megtartása mellett célul kitűző Zero Waste stratégiájához.
Nem ez az első ilyen terméke a láncnak: korábban már maradék kenyérből készült sört és más gyümölcsalapú jégkrémet is kínált.
Kapcsolódó cikkeink
A kormány újabb forrásokat biztosít az agrárium fenntarthatóságának növelésére
A szakmai szervezetek és kutatási hálózatok munkája elengedhetetlenül fontos a…
Tovább olvasom >Sokszínű magyar bor
Elindult a Hegyközségek Nemzeti Tanácsa „Magyar Bor. Sokszínű, mint Te!” borpromóciós…
Tovább olvasom >A jövő íze, csomagolása, ritmusa – innovációs térkép 2025-re
Új korszak küszöbén áll az FMCG-piac: a globális gazdasági nyomás…
Tovább olvasom >További cikkeink
Az Innovációk napján átadtuk az „Inno d’Or – Év innovációja 2025” díjakat
Idén ötödik alkalommal került megrendezésre a Trade magazin által életre…
Tovább olvasom >Nemcsak nyári sláger: jegestea egész évben
A jegestea szegmens korábban jellemző szezonális jellege mára komoly átalakuláson…
Tovább olvasom >300 millió euróból bővítette lengyelországi gyártókapacitását a Beiersdorf
A német Beiersdorf 300 millió eurós beruházással bővítette a lengyelországi…
Tovább olvasom >