Fenntartható fagylaltot dob piacra az Auchan Portugáliában
Az Auchan Portugália a helyi O Gelado márkával együttműködve az élelmiszer-pazarlásra megoldást kínáló új, vegán banán-kókusz ízű fagylaltot vezet be kínálatába.
A cikk a Trade magazin 2025/5. lapszámában olvasható.
A termék túlérett, egyébként kidobásra ítélt banánok felhasználásával készül, és az áruházlánc úgy becsüli, hogy induláskor mintegy 6500 banánt menthet meg a kezdeményezéssel. A fagylalt 65%-ban banánt, azaz dobozonként körülbelül másfél mentett banánt tartalmaz.
A banánban található triptofán segítheti a stressz és szorongás csökkentését, antioxidánsai pedig betegségek megelőzésében lehetnek hasznosak.
Az új termék illeszkedik az Auchan megmaradt élelmiszerek újrahasznosítását a minőség és elérhetőség megtartása mellett célul kitűző Zero Waste stratégiájához.
Nem ez az első ilyen terméke a láncnak: korábban már maradék kenyérből készült sört és más gyümölcsalapú jégkrémet is kínált.
Kapcsolódó cikkeink
Hatezren vettek részt az Etesd az Eszed program Fenntarthatósági Kihívásában
Újabb mérföldkőhöz érkezett a Nestlé az Egészségesebb Gyerekekért és az…
Tovább olvasom >A versenyképesség került előtérbe a fenntarthatósággal szemben az EU-ban?
Az Európai Unió fenntarthatósági (ESG) célkitűzései kiemelt prioritások voltak az…
Tovább olvasom >Parázs helyzet
Az elmúlt évek inflációs hatása és az alapvető szükségletek drasztikus…
Tovább olvasom >További cikkeink
Hatezren vettek részt az Etesd az Eszed program Fenntarthatósági Kihívásában
Újabb mérföldkőhöz érkezett a Nestlé az Egészségesebb Gyerekekért és az…
Tovább olvasom >A fenntartható vásárlásért kampányol a SPAR Szlovéniában
Szlovéniában újabb lépést tett a SPAR a fenntarthatóság felé vezető…
Tovább olvasom >Évente közel 40 különböző kereskedőnél vásárolnak az amerikai fogyasztók
A Circana friss kutatása szerint az amerikai háztartások egy éven…
Tovább olvasom >