Feltámadt a túró: újra hasít az amerikai tejipar
Közel húsz éve tartó csökkenés után újra felfelé ível a túrófogyasztás az Egyesült Államokban – nem kis részben a TikTok generáció receptőrületének köszönhetően. A tejipar örül, a gyártók kapacitáshiányra panaszkodnak, a vásárlók pedig sorban állnak a polcok előtt – írja a vg.hu.
Az amerikai túrópiac hosszú lejtmenet után látványos visszapattanást produkál. Bár az egy főre jutó fogyasztás ma is csupán fele az 1975-ös szintnek, az elmúlt három évben 20 százalék körüli éves növekedést mutatnak az eladások – derül ki a Circana piackutató adataiból.
A trendforduló hátterében nem új termékfejlesztések, hanem közösségi médiás tartalmak állnak. A TikTokon terjedő kreatív receptek – például túróból készült epres sajttorta, banánkrémes pite vagy épp fagyasztott snackek – újrafelfedezték a terméket. A hangsúly az egészségtudatosságon van: magas fehérjetartalom, alacsony cukor, könnyű elkészítés.
Túróval robbant a Good Culture
A felfutás egyik nyertese a Good Culture nevű márka, amelyet ma már szinte lehetetlen beszerezni a boltokban. „A fogyasztók hívnak, írnak, posztolnak, hogy hol kaphatók a termékeink. Nem tudjuk kielégíteni az őrült keresletet” – nyilatkozta Jesse Merrill alapító-vezérigazgató.
A nagy láncok is hasonló tapasztalatokról számolnak be: Susan Morris, az Albertsons üzletlánc vezérigazgatója szerint a túró az egyik leggyorsabban növekvő termékkategóriájuk lett. Az Organic Valley 30 százalékos emelkedést jelentett az első félévben, és kapacitásgondokkal küzd: „Olyan gyorsan fogy, hogy nem győzzük gyártani” – fogalmazott a cég marketingmenedzsere.
A tejtermékek általános reneszánsza
A Nemzetközi Tejtermék Szövetség (IDFA) szerint nemcsak a túró, hanem az összes tejtermék iránti kereslet nőtt az Egyesült Államokban, részben az egészségtudatosabb étkezés iránti igények, részben a közösségi média hatására.
A gyártók felismerték a lehetőséget, és saját receptötletekkel, videókkal erősítik a termékek népszerűségét – ezzel is edukálva a fogyasztókat az addig inkább „nagymamás” imázsú túró újrafelhasználási lehetőségeiről. A klasszikus recepteken túl most már túróval készülnek bagel-krémek, Buffalo csirkeszárnyas szószok és egészséges kekszek is.
A kereslet robban, a kínálat lemarad
A problémát most már nem a marketing vagy az érdektelenség, hanem a kapacitáshiány jelenti. Egy új túróüzem megépítése és beüzemelése hónapokat vagy éveket vesz igénybe – az amerikai tejipar tehát versenyt fut az idővel. A fogyasztók türelmére is szükség van: egyelőre nincs elég túró az új trend kiszolgálására.
A kérdés csak az, hogy kitart-e a hype, vagy hamarosan új szupersztár születik a TikTok konyháiban.
Kapcsolódó cikkeink
Ausztrália a vámháború nyertese – olcsóbb lehet az ausztrál marha, bor és búza az amerikai piacon
Donald Trump amerikai elnök új vámpolitikája váratlan előnyt hozott Ausztráliának:…
Tovább olvasom >Romániában terjeszkedik a Bonafarm Csoport
A Bonafarm Csoport megállapodást írt alá a holland multinacionális tejipari…
Tovább olvasom >Új kólát vezet be a Coca-Cola
A Coca-Cola bejelentette: idén ősszel új termékkel bővül az amerikai…
Tovább olvasom >További cikkeink
KSH: júniusban a kiskereskedelmi forgalom az előző év azonos időszakit 3,0, az előző havit 0,5 százalékkal haladta meg
2025. júniusban a kiskereskedelem forgalmának volumene a nyers és a naptárhatástól…
Tovább olvasom >Három százalékos növekedés mögött is bizonytalanság: nem lélegezhetnek fel a boltok
Bár júniusban éves összevetésben 3 százalékkal nőtt a magyar kiskereskedelmi…
Tovább olvasom >NGM: bővülő pályán a kiskereskedelmi forgalom
A Központi Statisztikai Hivatal adatai szerint 2025 júniusában a kiskereskedelmi…
Tovább olvasom >