Felszólította a Walmart alkalmazottait, ne osszanak meg vállalati titkokat a ChatGPT-vel
Az amerikai kiskereskedelmi óriás Walmart belső feljegyzést adott ki munkatársainak, amelyben felszólítja őket, hogy ne adjanak ki semmilyen bizalmas, pénzügyi vagy ügyféllel kapcsolatos információt a ChatGPT-hez hasonló generatív MI-eszközöknek.
A Redditen keringő kiszivárgott feljegyzés részletezi az élelmiszerlánc döntését a ChatGPT blokkolásáról, miután „olyan tevékenységet észlelt, amely kockázatot jelent” a vállalat számára. Ezt követően a kiskereskedelmi óriás egy sor belső felhasználási irányelvet dolgozott ki a mesterséges intelligenciával kapcsolatban, hogy az alkalmazottak azt használhassák – de körültekintően.
„A munkatársaknak szigorúan be kell tartaniuk az alábbiakban ismertetett használati irányelveket, és emlékeztetőül: a Walmart eszközeinek és a Walmart hálózatának használatára a hivatalos használati irányelvek vonatkoznak” – olvasható a feljegyzésben.
Az irányelvek tartalmazzák azokat az információfajtákat, amelyeket nem szabad beírni semmilyen mesterséges intelligencia eszközbe, beleértve az érzékeny, nem nyilvános, pénzügyi és stratégiai adatokat, valamint a vásárlók személyes adatait.
Hasonlóképpen az alkalmazottaknak tartózkodniuk az üzleti folyamatokra és irányelvekre vonatkozó részleteknek a technológiával való megosztásától.
Az élelmiszeripari óriás a múltban vehemensen használta a MI-t és a kiterjesztett valóságot (AR) a vásárlói élmény javítása érdekében.
Így például elindított egy virtuális próbafülkét, hogy gördülékenyebbé tegye a ruhapróbák folyamatát az online vásárlók számára, és együttműködött a TrendGetter képfelismerő technológiával a legjobb ajánlatok megtalálását segítendő.
Kapcsolódó cikkeink
Kollár Csaba: „Humanista vagyok, de nagyon szeretem az AI-t” – Folytatódik a Trade magazin Business Podcastja
Kollár Csaba kibernetikus és jövőkutató szerint, akivel Krizsó Szilvia beszélgetett…
Tovább olvasom >AI-alapú automatát tesztel a Coca-Cola
A Coca-Cola az ausztráliai Sydney repülőterén mutatta be legújabb fejlesztését,…
Tovább olvasom >Háromból két fogyasztó jobb vásárlási élményre számít
Egy friss felmérés szerint a fogyasztók és az üzleti vezetők…
Tovább olvasom >További cikkeink
Terjednek a sötét mintázatok az e-kereskedelemben – és gyakoribb ellenük a hatósági fellépés is
Sürgetés, nyomásgyakorlás, költségek elrejtése vagy „csepegtetése” – egyre gyakrabban alkalmazzák…
Tovább olvasom >Történelmi csúcson a vállalati fúziók – gyorsabb eljárásokkal, mesterséges intelligenciával dolgozik a GVH
2024-ben rekordszámú vállalati összefonódás történt Magyarországon, az érintett cégek összesített…
Tovább olvasom >Fagy sújtotta a hazai gyümölcsösöket – áremelkedéssel és kínálati hiánnyal indul a szezon
Május beköszöntével egyre több szezonális gyümölcs jelenik meg a boltokban…
Tovább olvasom >