Felmérés: továbbra is optimisták a magyar munkavállalók
Továbbra is optimisták a magyar munkavállalók az újbóli elhelyezkedés esélyének és jelenlegi munkahelyük stabilitásának megítélésében; a megkérdezettek 79 százaléka minimum öt évre biztosnak látja a pozícióját a munkahelyén, 81 százalék véli úgy, hogy a cég, amelynél dolgozik öt év múlva is működni fog.
A BNP Paribas Cardif biztosító és a Medián 1200 ember megkérdezésén alapuló, idén ősszel végzett reprezentatív felmérése alapján képzett BNP Paribas Cardif Munkaerőpiaci Stabilitási Index 69 pont lett. Az egy évvel korábbihoz képest 2, az előző negyedévhez képest ugyan 1 ponttal visszaesett, az érték azonban továbbra is optimista hozzáállást mutat.
A mérőszám azt fejezi ki egy 100 pontos skálán, hogy a munkavállalók mennyire bíznak abban, hogy jelenlegi foglalkoztatójuk hosszú távon is munkalehetőséget biztosít számukra.
A felmérésben 13 kérdésben vizsgálták, hogyan ítélik meg a munkavállalók munkahelyük biztonságát, milyen lépéseket tennének munkahelyük megőrzése érdekében, illetve azt, hogy milyennek látják egy új állás megtalálásának lehetőségét.
A kutatásban 93 pontot mértek annál a kérdésnél, hogy mennyire bíznak a munkahelyük fennmaradásában. A megelőző két évben ez az érték 92, illetve 93 pont volt.
Az újbóli elhelyezkedés esélyének megítélésénél most minimális visszaesést mértek, mivel a folyamatosan emelkedő tendencia mellett a tavalyi 56 pont után idén 54-et vett fel ez az érték, az előző negyedévhez viszonyítva pedig 3 pontos csökkenést regisztráltak.
A közleményben Kiss Márk István, a BNP Paribas Cardif biztosító vezérigazgatója kifejtette, hogy a felmérés eredményei továbbra is optimista munkavállalói hangulatról árulkodnak, ezt támasztja alá az újbóli elhelyezkedés esélyének pozitív megítélése és a jelenlegi munkahelybe vetett bizalom mellett a mostani munkahely stabilitásáról vallott meggyőződés is.
A demográfiai változókat figyelembe véve megállapították, hogy az átlagnál továbbra is jobban bíznak a munkahelyükben a 30-39 és 40-49 év közöttiek, a budapestiek és a városban élők, valamint az érettségivel és diplomával rendelkezők. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Több tájékoztatás kell az ESG-előírásokról a magyar kkv-k számára
Bár az idei évben bevezetett ESG szabályozás egyelőre csak a…
Tovább olvasom >Az online vásárlók többségének elege van a kiszámíthatatlanul érkező csomagokból
A DODO megbízásából készített friss Ipsos-kutatás alapján minden második megrendelővel…
Tovább olvasom >Teljesítőképességük határára értek a fogyasztók – The RRD CPG + Grocery Consumer Report
A gazdasági nyomás fokozódásával a vásárlók egyre inkább az ár-érték…
Tovább olvasom >További cikkeink
Egyre korábban indul a karácsonyi szezon: az ár-érték arány a kulcs
Az idei évben a magyarok 40 százaléka hozta előre a…
Tovább olvasom >Prémium legyen, de fenntartható is – a legifjabb generáció elvárásai
A kiskereskedelmi szereplők kénytelenek lesznek egyre nagyobb figyelmet fordítani fenntarthatósági…
Tovább olvasom >Fél év alatt 100 millió forint felajánlást tettek karitatív célokra a fogyasztók a kötelező visszaváltási rendszer révén
A hat hónapja kezdődött és a mindennapok szerves részévé vált…
Tovább olvasom >