Felértékelődő szerepben a horeca
A vendéglátás alapanyag-ellátását ma professzionális szinten végző vállalkozások közül a METRO kétségkívül a legnagyobb. Üzletpolitikájukról és elképzeléseikről Horváth Imrét, a METRO Kereskedelmi Kft. vezérigazgatóját kérdeztük.
Milyen szerepe van forgalmukban a horeca-szektornak?
A horeca területén belül több, eltérő igényekkel rendelkező szegmenst különböztetünk meg, amelyeket célzottan támogatunk a nekik kidolgozott termékpalettával, árazással, szolgáltatásokkal, illetve értékesítési csapatokkal is. A gasztronómia teljes palettáját kívánjuk kiszolgálni, ám a legnagyobb szegmens ma is a hagyományos magyar éttermeké.
Az elmúlt két évtizedben óriásit nőtt a horeca szerepe, és még inkább forgalmi részesedése cégünk tevékenységében: ezen a téren tudunk leginkább értéket hozzáadni az általunk forgalmazott termékekhez. Ma a METRO forgalmának 35-40 százalékát a vendéglátás képviseli, de arra törekszünk, hogy középtávon ez meghaladja az 50 százalékot. Ezt a piaci tendenciák is elősegítik – másrészt az is meggyőződésünk, hogy itt nincs olyan versenytársunk, amely a miénkhez hasonló szolgáltatást és minőséget nyújtana.
Ebben a szakmában rendkívül fontos a hitelesség, a személyes kontaktus megteremtése – az értékesítési csapatunk több ezer vendéglátóhellyel áll napi kapcsolatban, méri fel igényeiket, igyekszik trendeket beazonosítani és megoldásokat kínálni.
55182.png
55206.png
55207.png
Így működik a METRO a világ gazdagabb gasztronómiai kultúrájú országaiban is?
Nagy különbségek vannak abban, ahogyan a METRO-modell a világ különböző részein működik. Németországban például nagyon hasonlóak az arányok a magyarországiakéhoz. Említek azonban két szélsőséges példát is: Franciaországban 70-80 százalék a horeca-forgalom aránya – ők az adottságaikhoz igazodva erre a területre fókuszáltak az elmúlt másfél évtizedben –, ugyanakkor Hollandiában, Belgiumban 20 százalék alatt van, mert ezekben az országokban, igazi konkurencia híján, a METRO hipermarket jellege került előtérbe.
55153.png
55177.png
55178.png
A METRO a Bocuse d’Or verseny egyik főtámogatója. Miért?
A nemzetközi Bocuse d’Or versenysorozat a gasztronómia csúcsát jelenti, ha valaki Magyarországon támogatója lehet, az biztosan a METRO. Magából a versenyből nem közvetlenül profitálunk: az elmúlt 2 év során arra helyeztük a hangsúlyt, hogy az ország topéttermeinek beszerzői is azzal a tudattal jöjjenek el hozzánk, hogy itt mindent megtalálnak, amire szükségük van. Óriási erőfeszítéseket tettünk a választékunk fejlesztésére, és ennek szemmel látható az eredménye. Ma már a csúcsgasztronómia képviselőinek se kell például Bécsbe vagy Olaszországba utazniuk a nekik megfelelő alapanyagért. Akik ma jönnek el áruházainkba, meg is bizonyosodhatnak kínálatunk versenyképességéről.
Egyébként francia kollégáinkat követve öt éve vagyunk a Magyar Bocuse d’Or Akadémia partnerei: szakmai támogatást, kitűnő alapanyagokat és felkészülési helyszínt biztosítunk a tehetséges, fiatal magyar csapatnak.
Hadd tegyem hozzá, nemcsak ezt a szintet támogatjuk: a hazai vendéglátó-ipari iskolákat is segítjük alapanyagokkal és lehetőségeink szerint eszközökkel is gyakorlókonyháikban.
55123.png
55147.png
55148.png
Igényel-e valamiféle különleges tudást munkatársaiktól a csúcsgasztronómia kezelése?
Egyértelműen igen, hiszen a speciális területek speciális képzettséget, hozzáértést igényelnek: ahogy a borosztályon dolgozó munkatársaink sommelier-képesítéssel rendelkeznek, a nagy befektetéssel, tudatosan fejlesztett halosztály irányítói is az ország legjobb szakemberei közül kerülnek ki.
Bár a csúcséttermek beszerzési forrásai között a mi kínálatunk csak egy a sok közül, kollégáink nemegyszer egy-két napot is konyháikon eltöltve próbálják felfedni, miben tudná a METRO segíteni őket. Ugyancsak különleges felkészülést és egyedi gondoskodást igényel egy nálunk tíz- vagy százmilliókat elköltő szállodalánc kezelése.
Egészen különleges szolgáltatást nyújt a METRO Gasztroakadémia, a kifejezetten a profi szakácsok továbbképzésére létrehozott látványkonyha és oktatási centrum – itt a mesterképzések gyakorlatilag folyamatosan telt házzal működnek.
Hogyan értékeli lyoni szereplésünket?
Végig figyelemmel kísértem Molnár Gábor felkészülését, és a helyszínen is szurkoltam neki és csapatának. Jól vizsgáztak, csak gratulálhatunk szereplésükhöz! (x)
Kapcsolódó cikkeink
Zöldülő gasztromarketing és Z-gen
A Magyar Marketing Szövetség HoReCa & Event és Zöld Tagozat…
Tovább olvasom >Nincs már olyan, hogy olcsó kávé
Bár a kávéárak emelkedésének köszönhetően az ital fogyasztása csökkent, a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Kiváló minőség a tányérodon – KMÉ-védjegyes termékek a Mecsek Baromfi Kft.-től
A Mecsek Baromfi Kft. négy éve alakult azzal a céllal,…
Tovább olvasom >A világ legjobb gasztronómiai városai 2025-ben – New Orleans a csúcson
A Time Out magazin több ezer helyi lakos bevonásával állította…
Tovább olvasom >A Gundel technikum (a korábbi Ecseri szakközépiskola) volt diákjait várja a Gundel Alumni Közösségbe
A Gundel Károly Vendéglátó és Turisztikai Technikum, korábbi nevén az…
Tovább olvasom >