Felértékelődnek a béren kívüli juttatások
A mostani, nehéz gazdasági környezetben több vállalkozás küzd az életéért, valamint a munkavállalók is a korábbinál jobban aggódnak a megélhetésükért. Ebben a helyzetben a béren kívüli juttatások különösen hatékonyak lehetnek a munkaadói és a dolgozói érdekek hosszútávon érvényesítésében is.
A béren kívüli juttatásokkal a munkavállalók támogatást kapnak a mindennapi élet költségeinek fedezéséhez. Növekszik a pénzügyi biztonságuk, így kevesebbet stresszelnek az anyagiak miatt. Ráadásul a munkaadó a juttatáskínálat növelésével emelheti az alkalmazottai elégedettségét, és vonzóbb munkahellyé teheti a cégét. Könnyebben megtarthatja az alkalmazottjait, vagy szerezhet újakat. Igaz, a kutatások szerint a kiugró infláció miatt a jóval magasabb fizetésnek van a legnagyobb megtartó ereje manapság, de azt nem mindenki tudja megadni a dolgozóinak – írja az Index.
Azonban a friss kutatások szerint az öt leggyakoribb juttatás közül a magyar alkalmazottak többsége csupán kettőt érez hasznosnak. A többség leginkább az anyagi terhek viselésében és a szakmai fejlődés támogatásában számít a munkaadójára. A pihenésre rendelkezésre álló idő növelése és a kikapcsolódás támogatása (például kondibérlettel, koncertjeggyel) kevésbé fontos.
A válaszadók 84 százaléka beérné 20 százalékkal kevesebb évi nettó juttatással, ha azt teljes egészében a mindennapi megélhetésére, például élelmiszerre, rezsire fordíthatná. Jobb fizetés és magasabb juttatás miatt mintegy 80 százalékuk váltana munkahelyet, nagyjából 30 százalékuk pedig jelenleg is ilyen lépésben gondolkodik.
Kapcsolódó cikkeink
Mekkora lesz jövőre a béremelés? Három tényező, ami meghatározza a magyar munkaerőpiac alakulását
A munkanélküliség további csökkenése és a kínai beruházási boom hatásai…
Tovább olvasom >Manpower: javuló gazdasági kilátásokat mutatnak a munkaerőpiaci visszajelzések
Javuló gazdasági kilátásokat mutatnak a munkaerőpiaci visszajelzések, a belföldi munkáltatók…
Tovább olvasom >Céges várakozások: sok munkáltató tervez létszámbővítést jövőre – Profession.hu
Munkaerőfelvételre készülnek a hazai cégek, sok helyen a szükséges költségkeretet…
Tovább olvasom >További cikkeink
Megjelent a Trade magazin 2024/12-2025/1. száma
A digitális verzió ezúttal is bővített formában, 192 oldalon jelent meg. Alább, a levél alján…
Tovább olvasom >Visszafogott év után erős az ünnepi szezon
Az online vásárlók 74%-a, mintegy 3,1 millió fő készül az…
Tovább olvasom >A Lidl kiadta 3. fenntarthatósági jelentését
Megjelent a Lidl Magyarország 2022/2023-as üzleti évekre vonatkozó fenntarthatósági jelentése.…
Tovább olvasom >