Felértékelődnek a béren kívüli juttatások
A mostani, nehéz gazdasági környezetben több vállalkozás küzd az életéért, valamint a munkavállalók is a korábbinál jobban aggódnak a megélhetésükért. Ebben a helyzetben a béren kívüli juttatások különösen hatékonyak lehetnek a munkaadói és a dolgozói érdekek hosszútávon érvényesítésében is.
A béren kívüli juttatásokkal a munkavállalók támogatást kapnak a mindennapi élet költségeinek fedezéséhez. Növekszik a pénzügyi biztonságuk, így kevesebbet stresszelnek az anyagiak miatt. Ráadásul a munkaadó a juttatáskínálat növelésével emelheti az alkalmazottai elégedettségét, és vonzóbb munkahellyé teheti a cégét. Könnyebben megtarthatja az alkalmazottjait, vagy szerezhet újakat. Igaz, a kutatások szerint a kiugró infláció miatt a jóval magasabb fizetésnek van a legnagyobb megtartó ereje manapság, de azt nem mindenki tudja megadni a dolgozóinak – írja az Index.
Azonban a friss kutatások szerint az öt leggyakoribb juttatás közül a magyar alkalmazottak többsége csupán kettőt érez hasznosnak. A többség leginkább az anyagi terhek viselésében és a szakmai fejlődés támogatásában számít a munkaadójára. A pihenésre rendelkezésre álló idő növelése és a kikapcsolódás támogatása (például kondibérlettel, koncertjeggyel) kevésbé fontos.
A válaszadók 84 százaléka beérné 20 százalékkal kevesebb évi nettó juttatással, ha azt teljes egészében a mindennapi megélhetésére, például élelmiszerre, rezsire fordíthatná. Jobb fizetés és magasabb juttatás miatt mintegy 80 százalékuk váltana munkahelyet, nagyjából 30 százalékuk pedig jelenleg is ilyen lépésben gondolkodik.
Kapcsolódó cikkeink
4,7%-ra emelkedett a munkanélküliségi ráta
A 2023. december és 2024. február közötti három hónapban a…
Tovább olvasom >Több cég érzi magát stabilabb anyagi helyzetben, mint tavaly
A cégek bizakodóbbak az előttük álló évvel kapcsolatban, mint amennyire…
Tovább olvasom >Így áll a munkaerőpiac 2024-ben: hány jelentkezést nyújt be egy átlagos álláskereső?
Felkészülten vágnak neki az álláskeresésnek az aktív munkakeresők: kérdések összeírásával,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Hét trend, amely 2024-ben az in-store marketingre és a kereskedelmi dizájnra hatással lesz
A fogyasztók figyelmének megragadása és megtartása évről évre egyre nehezebbnek tűnik.…
Tovább olvasom >2024 a kihívások éve a dohányipar és dohány-kiskereskedelem számára
A gazdasági nehézségek ellenére várhatóan növekedett a dohány-kiskereskedelem éves árbevétele…
Tovább olvasom >Megjelent a Trade magazin legújabb száma!
A digitális verzió ezúttal is bővített formában jelent meg, és olvasható a levél…
Tovább olvasom >