Felértékelődnek a béren kívüli juttatások
A mostani, nehéz gazdasági környezetben több vállalkozás küzd az életéért, valamint a munkavállalók is a korábbinál jobban aggódnak a megélhetésükért. Ebben a helyzetben a béren kívüli juttatások különösen hatékonyak lehetnek a munkaadói és a dolgozói érdekek hosszútávon érvényesítésében is.

Az étkezés is fontos
A béren kívüli juttatásokkal a munkavállalók támogatást kapnak a mindennapi élet költségeinek fedezéséhez. Növekszik a pénzügyi biztonságuk, így kevesebbet stresszelnek az anyagiak miatt. Ráadásul a munkaadó a juttatáskínálat növelésével emelheti az alkalmazottai elégedettségét, és vonzóbb munkahellyé teheti a cégét. Könnyebben megtarthatja az alkalmazottjait, vagy szerezhet újakat. Igaz, a kutatások szerint a kiugró infláció miatt a jóval magasabb fizetésnek van a legnagyobb megtartó ereje manapság, de azt nem mindenki tudja megadni a dolgozóinak – írja az Index.
Azonban a friss kutatások szerint az öt leggyakoribb juttatás közül a magyar alkalmazottak többsége csupán kettőt érez hasznosnak. A többség leginkább az anyagi terhek viselésében és a szakmai fejlődés támogatásában számít a munkaadójára. A pihenésre rendelkezésre álló idő növelése és a kikapcsolódás támogatása (például kondibérlettel, koncertjeggyel) kevésbé fontos.
A válaszadók 84 százaléka beérné 20 százalékkal kevesebb évi nettó juttatással, ha azt teljes egészében a mindennapi megélhetésére, például élelmiszerre, rezsire fordíthatná. Jobb fizetés és magasabb juttatás miatt mintegy 80 százalékuk váltana munkahelyet, nagyjából 30 százalékuk pedig jelenleg is ilyen lépésben gondolkodik.
Kapcsolódó cikkeink
A magyarok többségének jó a kapcsolata a kollégáival és ezen a home office sem változtatott
Tízből hét hazai munkavállaló szerint jó a légkör a munkahelyén,…
Tovább olvasom >A nyári szabadságolások után nő a felmondások száma a cégeknél
A nyári szabadságolások lecsengésével sok cégvezető szembesül azzal az évről…
Tovább olvasom >A szülők szerint a hibrid munkavégzés kulcsszerepet játszhat a szünidei gyermekfelügyelet megoldásában
Az International Workplace Group legfrissebb kutatása szerint a szülők több…
Tovább olvasom >További cikkeink
A vásárók kedvenc FMCG-márkái – YouGov Brand Footprint 2025
Az elemzés alapja a CRP (Consumer Reach Points) mutató, amely…
Tovább olvasom >Drágul a csirke, drágul a tojás – ez vár most a magyar vásárlókra
Jelentős áremelkedés zajlott le a hazai baromfipiacon az elmúlt hónapokban…
Tovább olvasom >Szárnyalnak az árak a baromfipiacon: drágult a csirke, a pulyka és a tojás is
Az elmúlt hónapokban látványos áremelkedés zajlott le a hazai baromfi-…
Tovább olvasom >