Fejlesztette a túró rudi gyártását a Sole-Mizo Marcaliban
A Sole-Mizo Zrt. a túró rudi gyártását érintő, mintegy 300 millió forintos technológiai fejlesztést valósított meg a marcali tejüzemében – tájékoztatta a társaság az MTI-t.
Közleményükben azt írták: a cég a két évig tartó, a közelmúltban befejezett beruházás részeként új temperáló, keverő berendezést és dekristályosítót helyezett üzembe, s egyebek mellett bővítette raktározási, hűtési, csomagolási kapacitásait.
A saját erőből finanszírozott fejlesztéssel a társaság megteremtette a valódi étcsokoládéval bevont túró rudi gyártásának feltételeit
– hangsúlyozták.
Megjegyezték, hogy a túró rudik bevonatát sokan csokinak hiszik, de a magyarországi boltok polcaira kerülő ilyen termékek 95 százaléka bevonómasszával készül. A termék népszerűségének tükrében megdöbbentőnek nevezték, hogy a túró rudik gyártásában az utóbbi 50 évben nem történt jelentős fejlesztés.
A színében és ízében csokoládét idéző étbevonó előnye, hogy kevésbé hajlamos az olvadásra, jobban tartja a színét és a formáját, a könnyen termelhető és kezelhető pálmazsírnak köszönhetően nagy mennyiségben állítható elő – írták.
Kiemelték, a valódi, a bevonómasszánál több kakaót tartalmazó étcsokis túró rudi gyártásában szerepe volt annak, hogy a mennyiség mellett a minőség újra fontos szempont lett az édességpiacon.
A Sole-Mizo évente több mint 3000 tonna túró rudit készít, amellyel 33 százalékos a részesedése a hazai piacon – közölték..
Hozzátették: a 100 embernek munkát adó marcali üzem a beruházás eredményeként akár 1500 tonna étcsokis késztermék előállítására is képes, ez mintegy fele a cég által előállított túró rudi mennyiségnek.
Jelezték: a Sole-Mizo abban bízik, hogy új termékével jelenlegi vásárlóik mellett új célcsoportokat is elér, és növeli piaci részesedését.
„Gőzerővel folyik a kiskereskedelem ellátása az új termékkel, bizakodásra adhat okot, hogy egyes értékesítési pontokon már plusz rendelésre is szükség volt, mert olyan kereslet mutatkozott a valódi étcsokis túró rudink iránt”
– írták a közleményben.
A nyilvános cégadatok szerint a több mint 1200 embert foglalkoztató Sole-Mizo Zrt. 2020-ban mintegy 82 milliárd forint nettó árbevételt és 1,9 milliárd forint nyereséget ért el, a 2021. évet 89 milliárd forint nettó árbevétellel és 832 millió forint nyereséggel zárta.
A társaság közleményében reményét fejezte ki, hogy a termékpaletta széleskörű fejlesztése, a laktózmentes és cukormentes tejtermék-verziók bemutatásának eredményeként idén a tavalyinál nagyobb árbevétele lesz.
Ehhez a növekményhez a valódi étcsokoládés túró rudi bevezetése is hozzájárulhat, bár természetesen a Mizo összárbevételében továbbra is a tej, a sajt, a túró képviseli a nagyobb arányt – jegyezték meg.
Hozzáfűzték, hogy a tejdesszert ugyanakkor fontos kategória a cég sikerei és népszerűsége szempontjából.
MTI
Kapcsolódó cikkeink
A foci mindent visz
Patinás helyszínen, a MOMKult Kupolatermében, a PICK és Mizo vendéglátásában…
Tovább olvasom >Agóra-Vízió: A Magyar Termékek iránt a jövőben sem csökken majd a kereslet
Rendkívül sikeres 10. jubileumi konferenciát tartott a Magyar Termék Nonprofit Kft.…
Tovább olvasom >Válságban a magyar tejipar: drámai veszteségek és növekvő költségek
2023-ban a magyar tejipar jelentős kihívásokkal nézett szembe, és ez…
Tovább olvasom >További cikkeink
Gyümölcslékoncentrátum-gyártót vásárolt az Eckes-Granini Németországban
Európa egyik vezető gyümölcslégyártója, az Eckes-Granini megvásárolta Németországban a gyümölcsital-koncentrátumok…
Tovább olvasom >Megjelent a Trade magazin 2024/12-2025/1. száma
A digitális verzió ezúttal is bővített formában, 192 oldalon jelent meg. Alább, a levél alján…
Tovább olvasom >Visszafogott év után erős az ünnepi szezon
Az online vásárlók 74%-a, mintegy 3,1 millió fő készül az…
Tovább olvasom >