Fejlesztette a takarmányelőállítást a Bonafarm-Bábolna
A Bonafarm-Bábolna Takarmány Kft. a Magyar Agrár- és Élettudományi Egyetem Kaposvári Campusával együttműködve 406 millió forint európai uniós támogatással a brojlercsirkék és pecsenyekacsák jobb növekedését elősegítő takarmányokat fejlesztett, valamint megvalósította a gyártás valós idejű minőségellenőrzését – közölte a Bonafarm az MTI-vel.
Czompó Krisztián, a társaság takarmányértékesítési és innovációs igazgatója ismertette: a kutatás keretében a korai takarmányozás során olyan oldott aminosavakat kevertek az állatok első takarmányába, amelyek segítik az emésztőrendszerük fejlődését, így jobb tápanyagfelhasználást eredményeznek, valamint erősítik az állatok immunrendszerét.
Vizsgálták a későbbi szakaszban a takarmány mellé adott szemes búza hatását is
Az eredmények szerint 5-10 százalék mag hatására a szárnyasok mirigyes gyomra több enzimet termel, ami javítja a tápanyag hasznosulását. Az igazgató hozzátette, a vállalat a korábban is alkalmazott a közeli infravörös spektrométeres (NIR) eljárást a projekt keretében az alapanyagszállító vonalba és a keverőtérbe integrálta. A gyártás során valós időben, a keverés közben vált mérhetővé a takarmány tápanyagtartalma, növelve ezzel minőséget, valamint a gyártás hatékonyságát.
A kutatás-fejlesztési tevékenység a vállalat újszászi, nagyigmándi és zalacsébi telephelyén, valamint a MATE Kaposvári Campusán valósult meg
A Bonafarm-Bábolna Takarmány Kft. öt telephelyen összesen évente 460 ezer tonna takarmányt állít elő. Ezek többsége sertés-, baromfi- és szarvasmarha-takarmány, ezeket a Bonafarm Csoport telephelyein használják fel, illetve szerződéses partnereknek értékesítik. A Bonafarm-Bábolna Takarmány Kft. a Bonafarm Csoport tagja, amely a közép-európai régió egyik meghatározó agrár- és élelmiszergazdasági vállalatcsoportja, 5 mezőgazdasági és 5 élelmiszeripari vállalattal. A társaság 2021-ben 57 milliárd, 2022-ben pedig 72 milliárd forint árbevételt ért el. A 8000 főt foglalkoztató cégcsoport termékeit Magyarországon vezető szerepet betöltő márkanevek alatt értékesíti, valamint a világ közel 50 országába exportálja.
MTI
Kapcsolódó cikkeink
Jön az idei utolsó Trade Marketing Klubülés – POPAI POP díjátadóval
November 28-án a MOM Kulturális Központ (MOMKult) különtermébe várunk mindenkit,…
Tovább olvasom >A vidékfejlesztési források hatékony felhasználásával megújulhat a hazai állattenyésztés
A hazai állattenyésztést sújtó problémák enyhítésére, az ágazat versenyképességének javításra…
Tovább olvasom >A legrangosabb pálinkaverseny
Június végén a Magyar Tudományos Akadémián zajlott a májusban Csopakon…
Tovább olvasom >További cikkeink
A magyar családi vállalkozások együttműködésbe fektetnek, nem a generációváltásba
A ma Magyarországon működő 515 ezer társas vállalkozás több, mint…
Tovább olvasom >Hogyan fognak az európaiak vásárolni az idei ünnepi szezonban?
A ShopFully és az Offerista Group az „Holiday Shopping Study…
Tovább olvasom >Új napelemparkkal bővül a Nestlé szerencsi gyár
Jövő márciusban lép működésbe az az 1,5 GW éves teljesítményű…
Tovább olvasom >