Fejlesztette a takarmányelőállítást a Bonafarm-Bábolna
A Bonafarm-Bábolna Takarmány Kft. a Magyar Agrár- és Élettudományi Egyetem Kaposvári Campusával együttműködve 406 millió forint európai uniós támogatással a brojlercsirkék és pecsenyekacsák jobb növekedését elősegítő takarmányokat fejlesztett, valamint megvalósította a gyártás valós idejű minőségellenőrzését – közölte a Bonafarm az MTI-vel.
Czompó Krisztián, a társaság takarmányértékesítési és innovációs igazgatója ismertette: a kutatás keretében a korai takarmányozás során olyan oldott aminosavakat kevertek az állatok első takarmányába, amelyek segítik az emésztőrendszerük fejlődését, így jobb tápanyagfelhasználást eredményeznek, valamint erősítik az állatok immunrendszerét.
Vizsgálták a későbbi szakaszban a takarmány mellé adott szemes búza hatását is
Az eredmények szerint 5-10 százalék mag hatására a szárnyasok mirigyes gyomra több enzimet termel, ami javítja a tápanyag hasznosulását. Az igazgató hozzátette, a vállalat a korábban is alkalmazott a közeli infravörös spektrométeres (NIR) eljárást a projekt keretében az alapanyagszállító vonalba és a keverőtérbe integrálta. A gyártás során valós időben, a keverés közben vált mérhetővé a takarmány tápanyagtartalma, növelve ezzel minőséget, valamint a gyártás hatékonyságát.
A kutatás-fejlesztési tevékenység a vállalat újszászi, nagyigmándi és zalacsébi telephelyén, valamint a MATE Kaposvári Campusán valósult meg
A Bonafarm-Bábolna Takarmány Kft. öt telephelyen összesen évente 460 ezer tonna takarmányt állít elő. Ezek többsége sertés-, baromfi- és szarvasmarha-takarmány, ezeket a Bonafarm Csoport telephelyein használják fel, illetve szerződéses partnereknek értékesítik. A Bonafarm-Bábolna Takarmány Kft. a Bonafarm Csoport tagja, amely a közép-európai régió egyik meghatározó agrár- és élelmiszergazdasági vállalatcsoportja, 5 mezőgazdasági és 5 élelmiszeripari vállalattal. A társaság 2021-ben 57 milliárd, 2022-ben pedig 72 milliárd forint árbevételt ért el. A 8000 főt foglalkoztató cégcsoport termékeit Magyarországon vezető szerepet betöltő márkanevek alatt értékesíti, valamint a világ közel 50 országába exportálja.
MTI
Kapcsolódó cikkeink
Optimistán szenvednek a márkák, sikertől duzzadnak a drogériák – Együtt okosodtunk (Business Days 2024 2. rész)
Közel 1100 „diák” iratkozott be az FMCG Szabadegyetemre, hogy szeptember…
Tovább olvasom >Jön az idei utolsó Trade Marketing Klubülés – POPAI POP díjátadóval
November 28-án a MOM Kulturális Központ (MOMKult) különtermébe várunk mindenkit,…
Tovább olvasom >A vidékfejlesztési források hatékony felhasználásával megújulhat a hazai állattenyésztés
A hazai állattenyésztést sújtó problémák enyhítésére, az ágazat versenyképességének javításra…
Tovább olvasom >További cikkeink
Master Good, Nestlé Hungária, Tesco Magyarország az idei győztes sorrend
A Trade magazin idén másodszor hirdette meg a Karácsonyi tv-reklámok…
Tovább olvasom >Átadásra kerültek a CO-OP Star idei Ezüstfenyő és Ezüstcsillag díjai
Ahogy minden évben karácsony előtt, úgy idén is, december közepén…
Tovább olvasom >Fogyó cégszámok, tartós félmilliós határ
2024-ben a társas vállalkozások száma várhatóan 12 ezerrel csökken, miközben…
Tovább olvasom >