Fejezet a HoReCa marketing tankönyvből
A hazánkban bő két évtizede megindult, gasztronómiai forradalomnak nevezett folyamat magával hozta a helyi és kistermelői termékek felértékelődését, a helyi alapanyagok használata azóta is az éttermi étkezés legfontosabb hívószavai közé tartozik. Nem utolsósorban azért, mert a helyi termék és a kistermelő fogalmakat mind többen kötik a minőséghez – többnyire joggal –, egyre több vendég étteremválasztásában is szerepet játszanak.
![](https://trademagazin.cdn.webgarden.io/wp-content/uploads/2024/04/Varju-vegso_opt.jpeg)
30-an mutathatták be termékeiket
A cikk a Trade magazin 2024/5. lapszámában olvasható.
Ám ahogy az utóbbi időben mindinkább nyilvánvalóvá válik: az itthon ezeket használó éttermeknek valójában nem jut elég a kistermelői alapanyagokból.
A problémát a kreatív üzleti megoldásairól (is) ismert VakVarjú lánc tankönyvbe illő módon kezelte: partnerkeresgélés helyett pályázatot hirdettek hazai termelőknek magyar alapanyagokra, termékekre – ez a VarjúGazda Éléskamrája Program.
A cégcsoport konyháin már az elmúlt években is egyre több magyar termelő alapanyagaival dolgoztak, és árusították azokat a VakVarjú Manufaktúra termékcsaládban, a tervek szerint most szeretnék tovább növelni a beszállítók számát, hogy a tányérokra minél több hazai alapanyagból készült fogás és sütemény kerüljön. Semsei Rudolf, az étteremcsalád tulajdonosa szerint számos olyan magyar termelő dolgozik még az országban, akik termékeiket büszkén mutatnák meg a lánc vendégeinek.
A programot ezért több – zöldség és gyümölcs, húsfélék, tejtermékek, egyéb háztáji finomságok, gabona vagy gabonafélék – termékkategóriában hirdették meg. Legalább 6 hónapos (tavasz-nyári étlap vagy ősz-téli étlap időszaka) időtartamra keresték beszállítói partnereiket, vagy várták olyan kistermelők jelentkezését, akik bár a 6 hónapos beszállítást nem tudják vállalni, de szívesen ajánlják termékeiket a 4-6 hetente megújuló chefajánlatokba.
Az ország minden tájáról több mint 110-en jelentkeztek, közülük egy előzetes szempontrendszer alapján történt kiválasztás után egy kóstolóval egybekötött ismerkedős napon több mint 30-an mutathatták be személyesen portékáikat a cégcsoport tulajdonosainak és chefjeinek. A kóstolt termékek felhasználhatóságát a következő hetekben folyamatosan vizsgálják. //
Kapcsolódó cikkeink
A barista és a tökéletes kávévending-automata közötti állapot
A robotok munkába állítása a vendéglátásban talán már nincs annyira…
Tovább olvasom >A Wolt elindítja a hibrid kiszállítást
A Wolt április közepén az éttermek változó igényeinek jobb kiszolgálása…
Tovább olvasom >Minden tekintetben sikeres volt a SIRHA Budapest 2024 szakkiállítás
Hatalmas sikerrel zárt az idei SIRHA Budapest. Kelet-Közép-Európa legjelentősebb nemzetközi…
Tovább olvasom >További cikkeink
Fenntartható vendéglátás Magyarországon: a 2024-es év úttörői
Magyarországon a fenntarthatóság napjaink egyik legfontosabb kihívása, különösen az éttermi…
Tovább olvasom >Trendekbe fagylalva
Ami hosszú időn keresztül csak egy jeges nyalánkság volt, abból a…
Tovább olvasom >