Fazekas Sándor: ültetvénymegújításra és technológiára pályázhatnak a borászatok
Ültetvények korszerűsítésére és technológiai fejlesztésekre pályázhatnak a borászatok 2012-ben, beruházásokra jelenleg nem áll rendelkezésre forrás – mondta Fazekas Sándor vidékfejlesztési miniszter pénteken Szekszárdon az MTI-nek.
„A szőlő- és borágazat a magyar mezőgazdaság nemzetközi kincset is jelentő ékköve, amely óriási minőségi fejlődést mutatott az elmúlt években” – jegyezte meg a tárca vezetője, aki szekszárdi és villányi borászokkal találkozott. Jelenleg az európai uniós költségvetési ciklus végén vagyunk, amikor átcsoportosításokkal a megmaradó támogatásokból lehet újabb pályázatokat kiírni – tette hozzá.
Fazekas Sándor elmondta: a szőlőültetvények korszerűsítésére – amelyre 2007 és 2013 között összesen 19 milliárd forint állt rendelkezésre – az idén márciusban írnak ki pályázatot, a célra más jogcímekből megmaradt, mintegy hárommillió eurót irányítanak át. Szintén pályázhatnak a borászatok gépek és berendezések vásárlására, amelyet 2010-ben egymilliárd forintos kerettel hirdettek meg; a pályázati kiírás várhatóan az év második felében jelenik meg.
A miniszter a beruházások támogatására vonatkozó kérdésre válaszolva elmondta: jelenleg nincs olyan forrás, ami erre rendelkezésre állna. „Fontos körülmény, hogy az uniós költségvetési ciklus végén vagyunk, a források legnagyobb részét felhasználták, ezért meg kell keresnünk a visszamaradt tételeket, erről az első félévben többet látunk” – fogalmazott.
A tárca vezetője kitért arra, hogy ez évtől átalakul a marketing rendszere; az agrármarketing a Magyar Turizmus Zrt.-hez kerül, az eddig bormarketingre fordított forgalomba hozatali járulék pedig megszűnik. Ez utóbbi évente mintegy 800 millió forintot jelentett, ami most a termelőknél marad. Sok kritika érte a bormarketing működését, ezért jobb, ha a termelők a saját kezükbe veszik a területet – mondta Fazekas Sándor. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Pénteken indul a Magyar Élelmiszerbank Egyesület karácsonyi akciója
Péntektől vasárnapig az Élelmiszerbank hagyományos karácsonyi kampányának keretében minden korábbinál…
Tovább olvasom >A karrierváltás kihívásai – számos pozícióra munkára kész jelöltet keresnek
Karrierváltás történhet kényszerből a megváltozott piaci vagy személyes körülmények miatt,…
Tovább olvasom >Egy, két, hárs – hársmézet népszerűsítő kampány indult
A téli időszak kedvelt immunerősítője, a hársméz áll az idei…
Tovább olvasom >