Fazekas Sándor: a magyar borászat minőségi korszakváltás időszakát éli
A magyar borászat minőségi korszakváltás időszakát éli, az elmúlt években megteremtődött a lehetőség a minőségi és mennyiségi továbblépésre az ágazatban – jelentette ki a földművelésügyi miniszter csütörtöki előadásában, a Somló-hegy lábánál lévő Tornai Pincészetben.
Fazekas Sándor hangsúlyozta: tavaly már megmutatkozott a több éves telepítési munka eredménye, az ágazat kibocsátása 73 milliárd forint volt, 39 százalékkal több az előző évinél.
A miniszter szerint rendeződött a szőlő- és borágazat helyzete, de ennek ellenére még bőven akad teendő, ehhez pedig elengedhetetlen a pályázati források hatékony felhasználása.
Az eredmények között említette azt is, hogy Magyarországon a borfogyasztásban a hazai termékek aránya a kétezres években 80 százalék volt, 2015-re ez 92 százalékra növekedett.
Az ágazatnak jelentős lökést adott a gazdaság fehéredése, valamint a sikeres borversenyek adta lehetőségek – fűzte hozzá.
A földművelésügyi miniszter szólt arról is, hogy Európán kívül Kína és Japán a magyar bor legnagyobb vásárlója.
Fazekas Sándor elmondta, hogy gépek, berendezések beszerzésére 20 milliárd forint pályázati forrás áll rendelkezésre a tavalyi esztendőtől, hozzátéve, hogy 2004 óta ez az összeg összesen 41 milliárd forint.
A miniszter szólt arról is, hogy a 2017-ben megjelenő egyszerűsödő szabályozás a kisüzemi bortermelők számára a bürokrácia csökkenését jelentik majd.
Markovszky György, a Veszprém Megyei Kereskedelmi és Iparkamara elnöke arról beszélt, hogy a Nagy-Somlói borvidék „felemelheti a térséget” azzal, hogy a nemzetközi érdeklődés homlokterébe juttatja. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Megváltozik a borok ízvilága
Aki borokba szeretne fektetni, különösen a klasszikusnak számító régiókból származó…
Tovább olvasom >Szombaton rendezik meg az idei Somlói Juhfark Ünnepet
A Somlói borvidék ikonikus szőlőfajtája, a juhfark válogatott tételeit vonultatja…
Tovább olvasom >Somlói Juhfark Ünnep 2021
Októberben már 6. alkalommal rendezték meg a somlói Tornai Pincészetben a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Több mint 56 millió eurót fektetett be Bulgáriában a Billa idén
110 millió levát (56 millió eurót) fordított bolgár piaci jelenlétének…
Tovább olvasom >Stratégiai partnerségre lépett a SPAR International és a Circana
Stratégiai együttműködést jelentett be a SPAR International a fogyasztói magatartás…
Tovább olvasom >Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >