Fazekas: Magyarországon kevésbé érzékelhető a tejfelvásárlási árak növekedése
Az európai országokban már megindult a tejfelvásárlási árak emelkedése, Magyarországon azonban ez még nem nagyon érzékelhető – mondta a földművelésügyi miniszter az M1 aktuális csatornán.
Fazekas Sándor kifejtette: Magyarországon feszültséget okoz, hogy egyes kiskereskedelmi láncok alacsonyan tartják az átvételi áraikat, ami kedvezőtlenül érinti a tejtermelőket és a tejfeldolgozókat is.
A miniszter problémának nevezte, hogy a hazai kereskedelmi láncok külföldről hoznak be tejet, tejtermékeket, míg más országok a saját tejtermelőiket is igyekeznek preferálni. Miközben jelentős mennyiségű áru érkezik így az országba importból, addig a magyar tejesgazdák egy része külföldre viszi a termékeit. A miniszter szerint ez egy piaci zavar, de bízik abban, hogy sikerül felszámolni.
Úgy vélte, ennek érdekében a tárgyalások mellett akár a demonstrációk is hasznosak lehetnek. Azt javasolta a gazdáknak, hogy nyugodtan lépjenek fel a saját érdekükben, mert minden egyes akaratnyilvánítás közelebb visz a megoldáshoz.
Fazekas Sándor hangsúlyozta, hogy a Földművelésügyi Minisztérium a gazdák mellett áll, és arra törekszik, hogy piaci viszonyok között a termelők méltányos árat érjenek el. Hozzátette: bízik abban, a kereskedelmi láncok is tudomásul veszik, hogy a tejtermelőknek szükségük van a méltányos bevételre, hiszen anélkül nem tudják fenntartani a jószágállományt. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Drágul a tej és a tejtermékek: mi áll az árak emelkedése mögött?
A tej és tejtermékek ára az elmúlt hónapokban jelentős növekedést…
Tovább olvasom >Tejtermékrészlegeket ellenőrzött a Nébih
Kereskedelmi egységek tejtermékrészlegeit ellenőrizték a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) szakemberei.…
Tovább olvasom >Dráguló tejtermékek: miért kerülnek egyre többe a mindennapok kedvenc élelmiszerei?
A tejtermékek továbbra is a drágább élelmiszerek közé tartoznak, sőt…
Tovább olvasom >További cikkeink
Egyre korábban indul a karácsonyi szezon: az ár-érték arány a kulcs
Az idei évben a magyarok 40 százaléka hozta előre a…
Tovább olvasom >Prémium legyen, de fenntartható is – a legifjabb generáció elvárásai
A kiskereskedelmi szereplők kénytelenek lesznek egyre nagyobb figyelmet fordítani fenntarthatósági…
Tovább olvasom >Fél év alatt 100 millió forint felajánlást tettek karitatív célokra a fogyasztók a kötelező visszaváltási rendszer révén
A hat hónapja kezdődött és a mindennapok szerves részévé vált…
Tovább olvasom >