Fazekas: Magyarországon kevésbé érzékelhető a tejfelvásárlási árak növekedése
Az európai országokban már megindult a tejfelvásárlási árak emelkedése, Magyarországon azonban ez még nem nagyon érzékelhető – mondta a földművelésügyi miniszter az M1 aktuális csatornán.
Fazekas Sándor kifejtette: Magyarországon feszültséget okoz, hogy egyes kiskereskedelmi láncok alacsonyan tartják az átvételi áraikat, ami kedvezőtlenül érinti a tejtermelőket és a tejfeldolgozókat is.
A miniszter problémának nevezte, hogy a hazai kereskedelmi láncok külföldről hoznak be tejet, tejtermékeket, míg más országok a saját tejtermelőiket is igyekeznek preferálni. Miközben jelentős mennyiségű áru érkezik így az országba importból, addig a magyar tejesgazdák egy része külföldre viszi a termékeit. A miniszter szerint ez egy piaci zavar, de bízik abban, hogy sikerül felszámolni.
Úgy vélte, ennek érdekében a tárgyalások mellett akár a demonstrációk is hasznosak lehetnek. Azt javasolta a gazdáknak, hogy nyugodtan lépjenek fel a saját érdekükben, mert minden egyes akaratnyilvánítás közelebb visz a megoldáshoz.
Fazekas Sándor hangsúlyozta, hogy a Földművelésügyi Minisztérium a gazdák mellett áll, és arra törekszik, hogy piaci viszonyok között a termelők méltányos árat érjenek el. Hozzátette: bízik abban, a kereskedelmi láncok is tudomásul veszik, hogy a tejtermelőknek szükségük van a méltányos bevételre, hiszen anélkül nem tudják fenntartani a jószágállományt. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Megújította együttműködési megállapodását a Tetra Pak Hungária Zrt. és a Tej Szakmaközi Szervezet és Terméktanács.
Ismételten megújította együttműködési megállapodását a Tetra Pak Hungária Zrt. és…
Tovább olvasom >Hatékony és versenyképes tejiparra van szükség
Eljött az ideje a hazai tejipar fejlesztésének, olyan beruházásokra van…
Tovább olvasom >A Tej Terméktanács ismét országos nyereményjátékkal ünnepli a Tej Világnapját
A tejtermékek sokoldalúsága és tápláló tulajdonságai miatt már 49 éve…
Tovább olvasom >További cikkeink
VOSZ Barométer – 2024. II. negyedév: kötelező optimizmus vagy valódi növekedés?
Az inflációs érzékelés továbbra is jelen van hazai vállalkozásoknál, miközben…
Tovább olvasom >Fidelity: Három téma, ami Q3-ban alakítja a befektetéseket
Eljött a járványt követő normalizálódás, amelyet annyira vártunk? A gazdasági…
Tovább olvasom >A nagyvállalatok ellenállnak a gazdasági bizonytalanságnak
Visszafogott várakozások jellemzik a hazai nagyvállalati szektort a következő egy…
Tovább olvasom >