Ezzel a módszerrel csökkenthető az élelmiszerpazarlás
A TikTokon újra divatba jött a New York-i séf, Will Coleman által népszerűsített „6 to 1” bevásárlási módszer, amelynek lényege hat zöldség, öt gyümölcs, négy fehérjeforrás, három keményítő, két szósz és egy luxuscikk kiválasztása minden héten. A célja nem csupán az idő és pénz megtakarítása, hanem az élelmiszerpazarlás csökkentése is.
Coleman, aki televíziós személyiség és tartalomkészítő is, az „6 to 1” módszerrel azt hangsúlyozza, hogy ez nemcsak az élelmiszerekre fordított kiadásokon spórol, hanem a választások sokféleségét is növeli a bevásárlások során. Frances Largeman-Roth, dietetikus és háromgyermekes anya, a módszer pozitív hatásait erősítette meg, kiemelve az étrendünk változatosságának fontosságát és a rugalmas vásárláshoz való hozzáállást.
Az „6 to 1” bevásárlási módszer sikeres alkalmazásához elengedhetetlen az étkezés-tervezés. Fontos, hogy előzetesen átgondoljuk, milyen ételeket készítenénk az adott héten, és ez alapján válasszuk ki az alapanyagokat. Largeman-Roth javasolja, hogy először tekintsük át a már rendelkezésre álló készleteinket, majd aszerint válasszunk recepteket vagy akciókat figyelembe véve.
Az „6 to 1” módszer így nemcsak hatékonyabbá teszi a bevásárlást, hanem segít abban is, hogy változatos és célzottabb legyen az étkezésünk, miközben hozzájárul az élelmiszerpazarlás csökkentéséhez.
Kapcsolódó cikkeink
Így harcolnak a hazai üzletláncok az élelmiszerpazarlás ellen
Sok vásárló számára még mindig nem világos, hogy a magyarországi…
Tovább olvasom >Dupla annyi ételt mentettek meg a magyar emberek
Tavaly ősszel még csak egymilliónál tartottak – mára ez megduplázódott.…
Tovább olvasom >Japán hazánk kiemelt mezőgazdasági partnere
A magyar uniós elnökség prioritásairól, az élelmiszerpazarlás csökkentéséről, és állategészségügyi…
Tovább olvasom >További cikkeink
Magyar szakembert lett a Danone kelet- és közép-európai értékesítési vezetője
Bolyós Enikő idén júliustól budapesti székhellyel szervezi és irányítja a…
Tovább olvasom >Friss kutatás: a magyarok közel fele nem használ fényvédő krémet, ráadásul a déli órákban sem kerülik a napfényt
Egy friss, reprezentatív kutatás szerint a magyar lakosság mindössze 8…
Tovább olvasom >Rekordbírsággal majdnem 400 millió forintra büntette a GVH a Bookingot
Nem teljesítette maradéktalanul a korábbi jogsértések megszüntetését előíró kötelezettségeit a…
Tovább olvasom >