Ezüstionnal a szivacsokban megbúvó kórokozók ellen – Az új magyar innováció nem irritál, biztonságos és tartós
Két hazai cég és egy mindennapokban velünk lévő probléma – ezek kellettek, hogy megszüntessünk egy általános higiénés veszélyforrást. Vajon tudjuk-e, hogy mi lakozik a mosogatószivacsokban? Ön enne-e olyan étteremben, ahol a szivacs koszban állva alussza át az éjszakát, hogy másnap újra ugyanazzal a lendülettel használják? A szivacsok zegzugos szerkezetük miatt meglehetősen népszerűek a baktériumok körében, még akkor is, ha ezzel nem minden esetben szembesülünk. Az Immunetec hazai felület- és kézfertőtlenítő gyártó, illetve a BONUS, Magyarország legnagyobb takarítóeszköz-gyártója összefogott, és közösen kifejlesztették az első aktívan antimikrobiális mosogatószivacsot. A hangsúlyt érdemes az aktívra helyezni, hiszen már rengeteg antibakteriális szivaccsal találkozhattunk a piacon, melyek valójában fabatkát sem értek.
A Bioactive Sponge névvel megtalálható szivacsba már a poliuretán habosításakor belekerül az aktív ezüstion. Az ezüstion molekulák lassan kiválva képesek elpusztítani a szivacs belsejében lévő sejteket: tehát lefolyóban és ételmaradékon élő baktériumokat, a penészgombákat, a mikroszkopikus méretű élősködő amőbákat, de még a vírusokat is, melyeknek az örökítőanyagát teszi működésképtelenné. Szerencsére az ezüstion lényegesen eltér a megszokott fertőtlenítőszerektől, nem irritál, nem rakódik le, biztonságos és emellett tartós is. A szivacs a Bioactive termékcsalád részeként jelent meg, további két hasonló tulajdonságú mikroszálas kendővel. A termékcsalád a Magyar Termék Nonprofit Kft. „Kiváló Termék” védjegyét viseli, emellett 2022-ben a saját kategóriában megkapta az Inno d’Or innovációs díjat. (x)
Kapcsolódó cikkeink
A Magyar Termék védjegy a cégeknek közösséget, a vevőknek megbízható minőséget ad
A kölcsönös előnyökön alapuló szakmai együttműködések képessé teszik a vállalkozásokat…
Tovább olvasom >Debrecenben indította el lokális beszállítói programját az Auchan
Debreceni áruházában indította el lokális beszállítói programját az Auchan Magyarország…
Tovább olvasom >A Promóciók napján átadásra kerültek az „Év promóciója 2025” díjak
Idén 17. alkalommal került megrendezésre, a Trade magazin szervezésében az „Év…
Tovább olvasom >További cikkeink
Felelősen a jövőért
A Smurfit Westrock elkötelezetten támogatja Párkány városát, és aktívan részt…
Tovább olvasom >Sweet Palermo® – a tökéletes paprika nyomában
A Sweet Palermo® paprikák története nem csupán egy sikeres fajtanemesítésé,…
Tovább olvasom >A kiberbűnözés kora 2025 – Új gazdasági realitás
A kiberbűnözés éves globális kára 2028-ra elérheti a 14 ezer…
Tovább olvasom >