Ezüstionnal a szivacsokban megbúvó kórokozók ellen – Az új magyar innováció nem irritál, biztonságos és tartós
Két hazai cég és egy mindennapokban velünk lévő probléma – ezek kellettek, hogy megszüntessünk egy általános higiénés veszélyforrást. Vajon tudjuk-e, hogy mi lakozik a mosogatószivacsokban? Ön enne-e olyan étteremben, ahol a szivacs koszban állva alussza át az éjszakát, hogy másnap újra ugyanazzal a lendülettel használják? A szivacsok zegzugos szerkezetük miatt meglehetősen népszerűek a baktériumok körében, még akkor is, ha ezzel nem minden esetben szembesülünk. Az Immunetec hazai felület- és kézfertőtlenítő gyártó, illetve a BONUS, Magyarország legnagyobb takarítóeszköz-gyártója összefogott, és közösen kifejlesztették az első aktívan antimikrobiális mosogatószivacsot. A hangsúlyt érdemes az aktívra helyezni, hiszen már rengeteg antibakteriális szivaccsal találkozhattunk a piacon, melyek valójában fabatkát sem értek.
A Bioactive Sponge névvel megtalálható szivacsba már a poliuretán habosításakor belekerül az aktív ezüstion. Az ezüstion molekulák lassan kiválva képesek elpusztítani a szivacs belsejében lévő sejteket: tehát lefolyóban és ételmaradékon élő baktériumokat, a penészgombákat, a mikroszkopikus méretű élősködő amőbákat, de még a vírusokat is, melyeknek az örökítőanyagát teszi működésképtelenné. Szerencsére az ezüstion lényegesen eltér a megszokott fertőtlenítőszerektől, nem irritál, nem rakódik le, biztonságos és emellett tartós is. A szivacs a Bioactive termékcsalád részeként jelent meg, további két hasonló tulajdonságú mikroszálas kendővel. A termékcsalád a Magyar Termék Nonprofit Kft. „Kiváló Termék” védjegyét viseli, emellett 2022-ben a saját kategóriában megkapta az Inno d’Or innovációs díjat. (x)
Kapcsolódó cikkeink
Tovább erősödött a magyar termék védjegyek szerepe
Az élelmiszerek esetében a vásárlók 86,6 százaléka előnyben részesíti a…
Tovább olvasom >A Magyar Termék védjegy a cégeknek közösséget, a vevőknek megbízható minőséget ad
A kölcsönös előnyökön alapuló szakmai együttműködések képessé teszik a vállalkozásokat…
Tovább olvasom >Debrecenben indította el lokális beszállítói programját az Auchan
Debreceni áruházában indította el lokális beszállítói programját az Auchan Magyarország…
Tovább olvasom >További cikkeink
Elemi erők találkoznak a jubileumi MVM ZENERGIA koncerten a Papp László Budapest Sportarénában
Egyedülálló zenei és vizuális élménnyel várja a művészet kedvelőit a…
Tovább olvasom >Nem a méret számít, hanem a partnerség: a Dunapacknál a kis ügyfelekre is nagy figyelem jut
Interjú Szőnyi Zoltánnal, a Dunapack Packaging értékesítési igazgatójával A csomagolóiparban…
Tovább olvasom >Kik festik a jövő otthonait?
Miközben a lakásfelújítási hullám új lendületet ad az építőiparnak, csendben…
Tovább olvasom >