Ezüstionnal a szivacsokban megbúvó kórokozók ellen – Az új magyar innováció nem irritál, biztonságos és tartós
Két hazai cég és egy mindennapokban velünk lévő probléma – ezek kellettek, hogy megszüntessünk egy általános higiénés veszélyforrást. Vajon tudjuk-e, hogy mi lakozik a mosogatószivacsokban? Ön enne-e olyan étteremben, ahol a szivacs koszban állva alussza át az éjszakát, hogy másnap újra ugyanazzal a lendülettel használják? A szivacsok zegzugos szerkezetük miatt meglehetősen népszerűek a baktériumok körében, még akkor is, ha ezzel nem minden esetben szembesülünk. Az Immunetec hazai felület- és kézfertőtlenítő gyártó, illetve a BONUS, Magyarország legnagyobb takarítóeszköz-gyártója összefogott, és közösen kifejlesztették az első aktívan antimikrobiális mosogatószivacsot. A hangsúlyt érdemes az aktívra helyezni, hiszen már rengeteg antibakteriális szivaccsal találkozhattunk a piacon, melyek valójában fabatkát sem értek.
A Bioactive Sponge névvel megtalálható szivacsba már a poliuretán habosításakor belekerül az aktív ezüstion. Az ezüstion molekulák lassan kiválva képesek elpusztítani a szivacs belsejében lévő sejteket: tehát lefolyóban és ételmaradékon élő baktériumokat, a penészgombákat, a mikroszkopikus méretű élősködő amőbákat, de még a vírusokat is, melyeknek az örökítőanyagát teszi működésképtelenné. Szerencsére az ezüstion lényegesen eltér a megszokott fertőtlenítőszerektől, nem irritál, nem rakódik le, biztonságos és emellett tartós is. A szivacs a Bioactive termékcsalád részeként jelent meg, további két hasonló tulajdonságú mikroszálas kendővel. A termékcsalád a Magyar Termék Nonprofit Kft. „Kiváló Termék” védjegyét viseli, emellett 2022-ben a saját kategóriában megkapta az Inno d’Or innovációs díjat. (x)
Kapcsolódó cikkeink
A beszállítói és beszerzői célok ugyanazok, de csatornánként mások a kihívások és tervek – Együtt okosodtunk (Business Days 2024 1. rész)
Keddtől a kiskereskedelem tudományában mélyedhettek el az FMCG-szabadegyetem hallgatói a…
Tovább olvasom >Szerencseszéf nyereményjáték A Magyar Termék Nonprofit Kft. közösségi aktivitása
A Magyar Termék Nonprofit Kft. 14. alkalommal indította el népszerű Szerencseszéf nyereményjátékát,…
Tovább olvasom >Agóra-Vízió: A Magyar Termékek iránt a jövőben sem csökken majd a kereslet
Rendkívül sikeres 10. jubileumi konferenciát tartott a Magyar Termék Nonprofit Kft.…
Tovább olvasom >További cikkeink
Aranyérmes borok a Lidl kínálatában
A Lidl Magyarország tíz évvel ezelőtt kötelezte el magát a…
Tovább olvasom >memoQ: Innováció a többnyelvű vállalati kommunikáció világában
A memoQ fordításmenedzsment-rendszer (TMS) forradalmasítja a vállalatok többnyelvű kommunikációját, megoldást…
Tovább olvasom >Vidd magaddal bárhova: fenntartható csomagolás aktív fogyasztóknak
Az aktív fogyasztóknak szánt, ,,on-the-go” élelmiszerek kategóriája egyre nagyobb teret…
Tovább olvasom >