Ez vár kereskedőkre a webshop-rendelet életbe lépésével
2024. február 29-én a 8. Ecommerce Expo Budapest rendezvényen dr. Balczó Barnabás, az MPL elnök-vezérigazgatója bejelentette az új kormányrendeletet, melynek célja, hogy szabályozza a webshopok postai szolgáltatásokkal kapcsolatos teendőit. A rendelet értelmében minden Magyarország területére kereskedelmi célú internetes honlappal rendelkező vállalkozásnak biztosítania kell az egyetemes postai szolgáltató által nyújtott postai szolgáltatás igénybevételének lehetőségét.
Az előadáson dr. Balczó Barnabás kihangsúlyozta, hogy az elmúlt években komoly fejlesztések történtek az MPL életében, mint például a fulfillment raktár létrehozása és a csomagautomaták számának növelése. Emellett bemutatta a jövőbeli terveket is, mint például a külföldi piacra való belépés támogatását.
Az új rendelettel kapcsolatban az Ecommerce Expo résztvevői által előre beküldött kérdésekre válaszolva dr. Balczó Barnabás kiemelte a teendőket mind azoknak, akiknek már van meglévő szerződésük az MPL-lel, mind azoknak, akik még nem kötöttek szerződést.
Amennyiben már van érvényes szerződése a webshopnak az MPL-lel, nincs változás, és a kereskedőnek nincs teendője. Azonban ha a szerződés „inaktív”, akkor fel kell vennie a kapcsolatot az MPL egy értékesítőjével a szerződéses feltételek frissítése érdekében.
Ha még nincs szerződése a webshopnak az MPL-lel, két opció közül választhat: regisztráció vagy szerződéskötés. A regisztrációhoz elegendő az Általános Szerződési Feltételek elfogadása a MPL weboldalán, míg a szerződéskötés esetén egyedi megállapodás köthető az MPL-lel.
Fontos megjegyezni, hogy az új rendelet betartását nem az MPL fogja ellenőrizni, hanem a fogyasztóvédelmi hatóságok. Az ellenőrzés során elsősorban figyelmeztetésre számíthatnak azok a webshopok, amelyek nem felelnek meg a követelményeknek.
A regisztrált szolgáltatás esetén a kereskedő feladhatja csomagját a postahivatalokban, és a szolgáltatás díját a feladáskor kell kifizetni. A fogyasztói árakat az Általános Szerződési Feltételek határozzák meg, és a webshopoknak lehetőségük van az MPL-es szállítás fogyasztói árának meghatározására.
A marketplace, integrátor és fulfillment szolgáltatók esetében a felelősségek és teendők pontosításra kerültek. A támogatás részeként az MPL növelte kapacitásait és folyamatosan frissülő GYIK-ot biztosít az érintetteknek.
Az új „webshop-rendelet” bevezetése hatással lesz az e-kereskedelmi szereplőkre, azonban az MPL számos intézkedést tesz annak érdekében, hogy a változásokat gördülékenyen és hatékonyan lehessen kezelni. A postai szolgáltatások igénybevétele még egyszerűbbé válik a webshopok számára, ami hozzájárulhat az online kiskereskedelmi piac további növekedéséhez.
Kapcsolódó cikkeink
Ezek lesznek 2024 karácsonyának slágerajándékai az eMAG-on
Az év végi hajrában egyértelművé vált, hogy mely termékek a…
Tovább olvasom >Ital webshoppal terjeszkedik a belga Colruyt
A belga Colruyt csoport új italokra specializált webáruházat indított Boir…
Tovább olvasom >A tavalyinál jóval optimistábbak a webáruházak a karácsonyt illetően
A reálbérek újbóli emelkedése jó eséllyel már megmutatkozik az idei…
Tovább olvasom >További cikkeink
Master Good, Nestlé Hungária, Tesco Magyarország az idei győztes sorrend
A Trade magazin idén másodszor hirdette meg a Karácsonyi tv-reklámok…
Tovább olvasom >Átadásra kerültek a CO-OP Star idei Ezüstfenyő és Ezüstcsillag díjai
Ahogy minden évben karácsony előtt, úgy idén is, december közepén…
Tovább olvasom >Fogyó cégszámok, tartós félmilliós határ
2024-ben a társas vállalkozások száma várhatóan 12 ezerrel csökken, miközben…
Tovább olvasom >