EY: nőtt a vállalati felvásárlások összértéke az első fél évben
A magyarországi vállalati felvásárlások összértéke 2016 első felében megközelítette a 0,9 milliárd dollárt, ami 9 százalékkal magasabb a 2015 azonos időszakában mértnél, és 21 százalékkal haladja meg a tavalyi év második fél évének értékét – közölte az EY tanácsadó cég hétfőn az MTI-vel.
Felmérésük szerint a vállalati tranzakciók és összeolvadások (M&A) száma az első fél évben csekély mértékben, de csökkent a tavalyi év azonos időszakához képest: míg 2015 első felében 70 lezárt tranzakciót regisztráltak, addig idén 64-et. A tavalyi év második fél évéhez képest ugyanakkor 7 százalékkal emelkedett a tranzakciószám.
Az ágazatok közül az idei első fél évben a feldolgozóiparban volt a legtöbb felvásárlás és összeolvadás, míg korábban rendre az IT szektor volt a legnépszerűbb – emelték ki a közleményben.
A nyilvánosságra hozott adatok alapján ugyanakkor az IT-szektorban valósult meg az egyik legnagyobb tranzakció: az IBM mintegy 130 millió dollárért megvásárolta a budapesti központú Ustreamet. Ennél csak két nagyobb értékű ügyletet zártak le az elmúlt fél évben, a dél-afrikai Ascendis Health vásárolta fel a sportcélú táplálék-kiegészítő termékeket gyártó Scitec Holdingot 170 millió dollárért, illetve a Richter Gedeon vált a Finox Holding tulajdonosává 194 millió dollár ellenében.
A Magyarországot is magába foglaló közép- és dél-európai régióban összesen 655 lezárt tranzakciót hoztak nyilvánosságra az év első felében, ezek becsült összértéke megközelítette a 14 milliárd dollárt. A tranzakciók számát tekintve Csehország végzett az élen 194 lezárt ügylettel, amit Törökország 133, majd Lengyelország követ 121 üggyel. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Így lett része a hétköznapoknak a mesterséges intelligencia
A mesterséges intelligencia (AI) ma már szinte észrevétlenül vált a…
Tovább olvasom >Korán indult idén az iskolai bevásárlás az Egyesült Államokban
A back-to-school vásárlások idén szokatlanul korán kezdődtek az Egyesült Államokban…
Tovább olvasom >A német kiskereskedők 60%-a hirdet a közösségi médiában
Egy friss felmérés szerint Németországban a kiskereskedők közel 60%-a használ…
Tovább olvasom >További cikkeink
45 millió fontos beruházást indít a Müller brit tejüzemében
A német Theo Müller csoporthoz tartozó Müller 45 millió fontot…
Tovább olvasom >NewPrinces Group veszi meg a Carrefour olaszországi üzletei
Megállapodást kötött a Carrefour a NewPrinces Group-pal olaszországi tevékenységeinek értékesítéséről.…
Tovább olvasom >Drágítja az élelmiszert, hogy túl sok kézen megy át? – Ellátási láncokról és a „rövidítés” illúziójáról beszélt Éder Tamás
Sokan gondolják úgy, hogy az élelmiszerek árából le lehetne faragni,…
Tovább olvasom >