EY: csúcsokat dönt a felvásárlási láz világszerte
Világszerte közel megháromszorozódott a vállalati felvásárlások és akvizíciók értéke az év első hat hónapjában, és meghaladta a 2600 milliárd dollárt a 2020 hasonló időszakában elért 926 milliárd dollár után – tájékoztatta az EY globális szervezet az MTI-t csütörtökön.
Kiemelték: az európai tranzakciós piac 412 milliárd dolláros új rekorddal szinte megduplázta a tavalyi 245 milliárd dolláros eredményét.
Vaszari Péter, az EY stratégiai és tranzakciós tanácsadással foglalkozó üzletágának vezetője a közlemény szerint elmondta, hogy a magyarországi tranzakciós piac fellendülését két fontos trend hajtotta az elmúlt időszakban. A járvány gazdasági hatásainak enyhítése céljából adott mentőcsomagok és megnövelt likviditás hatására egyrészt sok úgynevezett „olcsó pénz” volt a piacon, másrészt a járvány a digitalizáció fontosságára is felhívta a figyelmet, ami miatt sok cég döntött technológiai vállalatok felvásárlása mellett – fejtette ki a szakember. Szerinte egyre több hazai nagyvállalat éri el azt az érettségi szintet, hogy már vevőként tud megjelenni külföldön.
Az adótanácsadással is foglalkozó társaság felhívta a figyelmet arra, hogy a technológia (783 milliárd dolláros értékkel) továbbra is a legvonzóbb terület a befektetők számára. Ugyanakkor a média és a szórakoztatóipar területén is számos nagy üzletet kötöttek, aminek köszönhetően megtízszereződött és elérte a 157 milliárd dollárt a szektorban megvalósult ügyletek értéke – mutattak rá.
A beszámoló alapján a társaságok számos felvásárlást a fenntarthatósági célok elérése érdekében indítottak el, ennek következtében a megújulók piacán szinte megháromszorozódott a tranzakciók értéke, így az első félévben elérte a 96,5 milliárd dollárt. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Felkészülten keresik a legjobb akciókat a vásárlók – EY karácsonyi felmérés
A vásárlók többsége kifejezetten keresi és várja az ünnepi leárazásokat…
Tovább olvasom >Indul az Európai Unió Innovációs Alapjának újabb pályázati köre
Novemberben várhatóan több mint 3 milliárd eurós kerettel nyílik meg…
Tovább olvasom >Optimisták a hazai cégek klímaügyben
Az EY nemzetközi kutatása szerint a magyar vállalatok többsége optimista…
Tovább olvasom >További cikkeink
Adni Öröm! – nehéz sorsú embereknek gyűjtenek tartós élelmiszereket a SPAR-üzletekben
Elindult mától a Magyar Máltai Szeretetszolgálat és a SPAR Magyarország…
Tovább olvasom >A Lidl kiadta 3. fenntarthatósági jelentését
Megjelent a Lidl Magyarország 2022/2023-as üzleti évekre vonatkozó fenntarthatósági jelentése.…
Tovább olvasom >Tíz millió forintnyi tetőcserepet ajánlott fel a törökbálinti Tábitha Hospice Ház építéséhez a Wienerberger
Tizenharmadik alkalommal indult el a „Jónak lenni jó!” adománygyűjtő aktivitás,…
Tovább olvasom >