Már a magyar vállalatokat is mesterséges intelligenciával támadják
A vállalatokat célzó digitális támadások egyik legújabb eszközévé vált a mesterséges intelligencia (AI) Magyarországon is – derül ki az EY kutatásából, amelyben 50 compliance- és biztonsági vezető megkérdezésére került sor. A felmérésben nyilatkozók fele úgy látja, hogy a technológia elsősorban az akciók előkészítésében segíti az elkövetőket. A válaszadók a legtipikusabb kockázatot a kívülről érkező csalásokban (42%), az adatszivárgásban és az üzleti titok megsértésében (21%) látják.
A cikk a Trade magazin 2025/5. lapszámában olvasható.
A vállalatvezetők többsége úgy véli, hogy a cégek csak akkor tudnak az AI-alapú visszaélések ellen védekezni, ha maguk is alkalmazzák ezt a technológiát. Mivel az AI nagy mennyiségű adat gyors elemzésére képes, a korábban nem ismert fenyegetések azonosítása is hatékonyabbá válik.
A kutatás rámutatott, hogy a vállalatok egyharmada nem tartja kellően hatékonynak már kiépített biztonsági mechanizmusait, és a vezetőség is gyakran csak formális jelentőséget tulajdonít az online biztonság kérdésének.
Az EY szerint a stratégiai szintű megközelítés elengedhetetlen, és a megfelelő szabályozás, technológia és vállalati kultúra összehangolása nélkül a cégek komoly kockázatnak vannak kitéve. //
Kapcsolódó cikkeink
EY: Kulcskérdéssé vált az energiabeszerzés – egyre több cég versenyképességét vetik vissza az ingadozó árak
A cégek többsége aggódik a növekedéshez szükséges energia beszerzése miatt,…
Tovább olvasom >Tízből kilenc fogyasztó már a mesterséges intelligenciára bízza az online keresést
A Bain & Company friss jelentése szerint a fogyasztók 80%-a…
Tovább olvasom >Alumínium csillogás a márkaépítésben
Fenntarthatósággal kapcsolatos aktuális kérdéseket járták körbe a Magyar Marketing Szövetség…
Tovább olvasom >További cikkeink
Zöldséget gyereknapra – meglepő akcióval készül a foodora
Gyümölcs- és zöldség akciót hirdet a foodora gyereknap alkalmából, hogy…
Tovább olvasom >EY: Kulcskérdéssé vált az energiabeszerzés – egyre több cég versenyképességét vetik vissza az ingadozó árak
A cégek többsége aggódik a növekedéshez szükséges energia beszerzése miatt,…
Tovább olvasom >Változás a Danone magyarországi vezetésében: Csaplovics Péter az új értékesítési igazgató
2025. májusától Csaplovics Péter tölti be a Danone magyarországi értékesítési…
Tovább olvasom >