EY: A szakemberhiány hatalmas gondot jelent a cégvezetők számára
Világszerte kihívást okoz a megfelelő munkavállalók felvétele és megtartása a vállalatoknak, ami veszélyezteti a napi működésüket – derül ki az EY felméréséből (EY Growth Barometer). A 21 országból 2766 felsővezető megkérdezésén alapuló kutatás válaszadói szerint cégük növekedése nagymértékben függ attól, hogyan teljesítenek a munkaerőpiacon. A tanácsadócég munkatársai egy szakmai konferencián arra hívták fel a figyelmet, hogy a legtöbb hazai társaság szervezeti kultúrájának és HR funkciójának is meg kell változnia annak érdekében, hogy biztosítani tudják eredményességüket rövid és hosszú távon.
A gyors növekedésben lévő középvállatok fele kívánja emelni alkalmazottai létszámát a következő egy évben, ezzel szemben a megkérdezettek 25 százalékának mindennapos kihívást jelent a megfelelő készségekkel rendelkező munkavállalók megtalálása az EY kutatása szerint. A felsővezetők ezért vállalatuk hosszú távú fejlődése szempontjából fontosabbnak tartják a megfelelő alkalmazottak felvételét és kollégáik megtartását (30%) mint cégük működési hatékonyságának javítását (26%) és a technológiai újítások adaptációját (18%).
„A digitalizáció, az elöregedő társadalom és a nemzetközi munkaerő-mobilitás egyre nagyobb hatással van hazánkra is” – emeli ki Farkas Margit, az EY Személyügyi Tanácsadással foglalkozó üzletágának partnere. „A jövőben tovább fokozódhat a szakemberhiány. A gyorsuló változások miatt ráadásul fontosabbá válik a jelöltek hozzáállása, mint tudásuk és készségeik” – tette hozzá a szakértő.
A sikeres munkaerő-gazdálkodáshoz az EY tanácsadói szerint az emberi erőforrás menedzsmentjének is át kell alakulnia. Az üzleti igényekhez való reaktív alkalmazkodás helyett a szakma képviselőinek vezető szerepet kell vállalnia abban, hogy a szervezetüket felkészítsék a változásokra, így biztosítva a fenntartható növekedést. A magasabb szintű HR működés ezáltal a munkaerőhiányból adódó kockázatokat is sokkal hatékonyabban tudja kezelni, többek közt adatvezérelt eszközökkel és az üzleti stratégia mentén való előre tervezéssel.
Kapcsolódó cikkeink
Mekkora lesz jövőre a béremelés? Három tényező, ami meghatározza a magyar munkaerőpiac alakulását
A munkanélküliség további csökkenése és a kínai beruházási boom hatásai…
Tovább olvasom >Felkészülten keresik a legjobb akciókat a vásárlók – EY karácsonyi felmérés
A vásárlók többsége kifejezetten keresi és várja az ünnepi leárazásokat…
Tovább olvasom >Digitális formában is elérhetővé válik a SZÉP-kártya 2025-től
2025. szeptember 1-jétől jelentős változás lép életbe a SZÉP-kártya felhasználásában:…
Tovább olvasom >További cikkeink
Piactér-koncepciójával a szupermarketizáció útjára lépett a Penny Németországban
A Penny németországi piactér-koncepciója evolúciós lépés a szupermarketizáció útján. A…
Tovább olvasom >A magyarok többsége 50 ezer forint alatt költ karácsonyi ajándékokra, a fenntarthatóság fontos szempont, de nem elsődleges
Az ajándékozás az ünnepek elmaradhatatlan hagyománya, de mi az, ami…
Tovább olvasom >