Évi 27 milliárd forinthoz közeledik a bolti eladás
Kedvező a virsli iránti kereslet trendje. A kiskereskedelemben mintegy 27 ezer tonnát adtak el belőle 2008. szeptember–2009. augusztus között, ahogyan a megelőző évben is. Többek között ezt állapítja meg a Nielsen Kiskereskedelmi Indexe. Ugyanakkor értékben a bolti eladás, a húskészítmények átlagát meghaladóan, 8 százalékkal nőtt, és megközelítette a 27 milliárd forintot.Az önkiszolgáló eladás részaránya megint emelkedett. Ez a forma viszi el a virsli kiskereskedelmi forgalmának háromnegyedét, mind értékben, mind mennyiségben.
Idén drágult a virsli. A mennyiségi eladással súlyozott fogyasztói átlagár önkiszolgálásban tavalyelőtt november–decemberben 940 forint, a tavalyi hasonló periódusban 3 százalékkal több, azaz 970 forint. Idén július–augusztusban viszont már 1 088 forintot regisztrált a Nielsen. Ez 11 százalékkal magasabb az előző évi hetedik–nyolcadik hónaphoz képest.
Tovább koncentrálódott a virsli értékesítése. Hipermarketre jut az eladott mennyiség 37 százaléka 2008. szeptember–2009. augusztusban; ez 1 százalékponttal több, mint az előző évben. A 400 négyzetméteres és kisebb bolttípus mutatója 26-ról 25 százalékra csökkent. A főleg szupermarketet és diszkontot magában foglaló 401–2 500 négyzetméteres csatorna mutatója stabilan 38 százalék.
Figyelemre méltó a kereskedelmi márkás termékek magas részaránya. A virsli bolti eladásából 34 százalék jutott a láncok saját márkáira tavaly november–decemberben, mennyiséget tekintve. Idén ez a szám minden periódusban nagyobb lett, és július–augusztusban 40 százalékot ért el.
Virsli mennyiségi eladással súlyozott fogyasztói átlagára az elmúlt időszakban, forint/kilogramm
Szegmens 2007. 2007. 2008. . 2008. 2009.
júl.–aug. nov.–dec. júl.–aug nov.–dec. júl.–aug.
Önkiszolgáló 966 940 984 970 1088
Kimért 754 769 805 863 996
Forrás: Nielsen
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Egyre korábban indul a karácsonyi szezon: az ár-érték arány a kulcs
Az idei évben a magyarok 40 százaléka hozta előre a…
Tovább olvasom >Prémium legyen, de fenntartható is – a legifjabb generáció elvárásai
A kiskereskedelmi szereplők kénytelenek lesznek egyre nagyobb figyelmet fordítani fenntarthatósági…
Tovább olvasom >Fél év alatt 100 millió forint felajánlást tettek karitatív célokra a fogyasztók a kötelező visszaváltási rendszer révén
A hat hónapja kezdődött és a mindennapok szerves részévé vált…
Tovább olvasom >