Éves piacuk közel 17 milliárd forint

Szerző: trademagazin Dátum: 2015. 02. 27. 07:56

Együttesen a majonéz, ketchup és mustár kiskereskedelmi forgalma közel 17 milliárd forint, 2013. december–2014. november között. Ez 4 százalékkal több, mint az előző hasonló időszak során. Többek között ezt állapítja meg a Nielsen Kiskereskedelmi Indexe.

mayo

Stabil a majonéz gyártói márkáinak pozíciója

A majonéz kiskereskedelmi forgalma meghaladta a 7 milliárd forintot a legutóbbi kumulált év során. Mind értéket, mind mennyiséget tekintve 4 százalékos növekedést regisztráltunk 2013. december – 2014. novemberben, az egy évvel korábbihoz viszonyítva.

Az eladáshelyek súlya két csatornában változott. A 2500 négyzetméternél nagyobb üzletek – értékben mért – piaci részaránya 1 százalékponttal, 36 százalékra csökkent. A szupermarketet és diszkontot magában foglaló 401–2500 négyzetméteres üzletek mutatója 38-ról 39 százalékra emelkedett.

A gyártói márkák pozíciója stabil. Érték szempontjából több mint 70 százalék jutott rájuk az első félévben tavaly is, 2013-ban és 2012-ben is.

Ketchup: kiemelkedően koncentrált kereskedelem

A tizenkét havi piac meghaladja az 5 milliárd forintot, ketchupnél. Ez értékben plusz 5, mennyiségben pedig plusz 3 százalékot jelent, egyik kumulált évről a másikra.

Itt a 2500 négyzetméteresnél nagyobb üzletekre jut a boltok bevételének 40 százaléka, a legutóbbi tíz hónap során. A mutató 2 százalékponttal kisebb az előző hasonló időszakénál.

A 401–2500 négyzetméteres csatorna piaci részesedése 36 százalékról 37-re nőtt. Azonkívül emelkedett az 50 négyzetméteres és kisebb üzletek mutatója is, 4 százalékról 5-re.

Itt is stabil a gyártói márkák részaránya: értékben ugyanúgy 71 százalék tavaly az első félévben, mint tavalyelőtt.

Négymilliárd forint felett a mustár éves piaca

A három kategória közül a mustár értékesítése a legkevésbé koncentrált. Tizenkét havi, mintegy 4 milliárd forintos bevételéből a 400 négyzetméteresnél nagyobb egységekre 70 százalék jutott, 2013. december – 2014. november között; 2 százalékponttal kevesebb, mint a korábbi hasonló periódus során. Ezzel egy időben 1-1 százalékponttal emelkedett a 401–2500, és a 201–400 négyzetméter közötti csatorna mutatója.

Érték szempontjából 4, mennyiséget tekintve 5 százalékkal emelkedett a mustár bolti forgalma, a legutóbbi két kumulált év összehasonlításában.

A gyártói márkák – értékben mért – piaci részesedése a tavalyelőtti első félévi 76 százalékról tavaly az első félévben 75-re változott.

Kapcsolódó cikkeink