Éves piac: 4 milliárd forinthoz közeledik
Főleg az időjárás alakulásától függ a rovarirtó és -riasztó termékek forgalma az élelmiszer- és a vegyiáru-kiskereskedelemben. Amikor száraz a nyár, akkor kevesebb szúnyog és más rovar ellen kell védekezni. Ez magyarázza, hogy miért ingadozik a kereslet, és vele a rovarirtó bolti eladása.
Például a Nielsen Kiskereskedelmi Indexe 2010-ben majdnem kétszer akkora forgalmat regisztrált, mint az utána következő két évben. Aztán 2013. május – 2014. április között újra nőtt a bolti eladás; mennyiség szempontjából 17, értéket tekintve pedig 12 százalékkal, az előző kumulált évhez képest.
A tavalyi változékony nyár úgy befolyásolta a trendeket, hogy 2014-ben a kategória kiskereskedelmi forgalma egyaránt 3 százalékkal bővült, 2013-hoz képest. Az éves piac mérete közeledik a 4 milliárd forinthoz.
Nagyobb lett a forgalom, és vele együtt csökkent a koncentráció mértéke. A hipermarket és a drogéria együttes piaci részesedése tavaly 64 százalékot ért el az értékben mért eladásból; 3 százalékponttal kevesebbet, mint egy évvel korábban.
Dominálnak a gyártói márkák; a tavalyelőtti 99 százalék után múlt évben 98 százalékkal részesedtek a rovarirtók és -riasztók teljes bolti forgalmából.
Kapcsolódó cikkeink
Jövőre is drága maradhat a spanyol olívaolaj
Akár júniusig rekord magas maradhat a spanyolországi olívaolaj ára, miután…
Tovább olvasom >Húsz százalékkal nőtt a magyar kávépiac értéke 2022-ben, a volumen azonban csökkent
Az alapanyagok jelentős drágulása miatt a magyar kiskereskedelmi kávépiac értéke…
Tovább olvasom >Nielsen: Feleannyi sört vásároltunk a vébén, mint az Eb két hete alatt
A magyarok kétharmada társaságban nézi a katari labdarúgó-világbajnokságot, de sokan…
Tovább olvasom >További cikkeink
Félautomata teaadagoló – A nap videója
Kedves és szellemes ötlet – szép kivitelezés! A videóért katt…
Tovább olvasom >Ízvarázslás
A Nendo dizájnstúdió olyan poharat készített Japán legrégebbi sörmárkája, a…
Tovább olvasom >