Minden alapja a bizalom
Az intim higiénia kategóriája nemcsak a menstruációval kapcsolatos termékeket foglalja magában, ide soroljuk a mindennapi frissességet biztosító női higiénés termékeket, a tisztasági betéteket és az inkontinenciabetéteket is. A teljes piacot vizsgálva a kategória mennyiségben és értékben is növekedett a tavalyi év azonos időszakához képest.
A kategórián belül többféle dinamika figyelhető meg, értékben ugyanis a tisztasági betétek, míg mennyiségben a menstruációs termékek mutatnak nagyobb fejlődést. A nyári hónapokban a tisztasági betétek eladása enyhe szezonális emelkedést mutat, míg a tamponeladásokban nagyobb a nyári csúcs. Az egyre tudatosabb fogyasztók több gondot fordítanak arra, hogy a megfelelő terméket válasszák az intim testrészek egészsége védelmében. A vásárlásösztönzés közkedvelt elemei a kuponok, a női higiénia esetében is jól működnek.
Nagy Marianna
category manager
Johnson & Johnson
– A fogyasztói kutatások igazolták, hogy a vásárlók döntő többsége nem feltétlenül ismeri a kategória széles termékkínálatát, a különböző termékek előnyeit, és hajlamos ugyanazt a típusú (kiszerelésű, méretű, nedvszívó képességű) terméket választani, amit megszokott.(nemzetközi J&J kutatás eredménye: GIM Research, Németország, 2016). Az egyik legfontosabb feladat, hogy megismertessük a fogyasztókkal a különböző termékek biztosította előnyöket, hiszen a széles termékkínálat lényege, hogy a legmegfelelőbb megoldást kínálja az adott helyzetben, és lefedjen minden speciális igényt is – ismerteti piaci tapasztalataikat Nagy Marianna, a Johnson & Johnson Kft. category managere.
A legfontosabb tendencia a csatornák közötti átrendeződés: a hipermarketekben érzékelhetően csökken a teljes kategória értékesítése, az itt elmaradt vásárlások főként a drogériákba, másrészt pedig a szupermarketekbe tevődnek át. A drogéria csatorna az összpiaci fejlődéshez képest több mint kétszeres mértékben növekedett az elmúlt időszakban, így a teljes piaci növekedés meghatározó katalizátora is egyben.
Kardos Ildikó
marketing manager
SCA Hygiene Products
– Mivel ez egy nélkülözhetetlen termékkör, a hölgyek igyekeznek az otthoni készleteket fenntartani, így havi egyszer biztosan kerül a kosarakba valamilyen betét vagy tampon. Tehát zömében tervezett vásárlásról beszélhetünk. Ugyanakkor fontosak a kisebb boltok is, ha valakinek azonnali megoldásra van szüksége, de nincs idő a nagyobb boltokat felkeresni – teszi hozzá Kardos Ildikó, a SCA Hygiene Products Kft. marketing managere (Libresse).
Hangsúlyos a diszkréció
Az egészségügyi és inkontinenciabetétek esetében a legnagyobb hangsúly a megbízhatóságon (megfelelő nedvszívó képesség), biztonságos rögzítésen és a kényelmen van. Ezek bizalmi termékek, a vásárlók is ezeket a szempontokat említik elsődleges döntési tényezőként.Magyarország ebben a két szegmensben fejlett piacnak számít, így nagyobb áttörő újításra már nem számítunk, viszont a kisebb módosítások erre a két területre fókuszálnak.
Az utóbbi évben jelentősebb fejlődést figyelhettünk meg az éjszakai egészségügyi betétek szegmensében. Ez elsősorban a nagyobb gyártók ide irányuló fejlesztéseinek és az azokat támogató marketingtevékenységnek is köszönhető.
– Bár sokak számára úgy tűnhet, hogy a női higiéniás termékek piacán kevés az innováció, mégis számos olyan, a nők mindennapi szokásain alapuló innovációs lehetőség van, amelyet kihasználva jelentős mértékben hozzájárulhatunk a fogyasztói elégedettséghez. Ilyen például az egyesével csomagolt, kis kiszerelésű Carefree® FlexiComfort tisztasági betét, amely „on the go” formátumának köszönhetően diszkréten elfér a női táskában, és a nap bármely szakában történő használatot könnyíti meg – mondja Nagy Marianna.
A dinamikusan növekvő tisztasági betétek esetében egyre fontosabb szempont az intim bőrfelület védelme, hiszen a napi használat során erre is szükség van. A Libresse legújabb fejlesztése a ProSkin™ formula is erre irányul.
– A prémium tisztasági betétjeinkben enyhe tejsavas felületet használunk, melyet megnövelt légáteresztő képességgel kombináltunk. Ezek segítségével fenntartható a bőr számára kedvező pH-érték és a szellőzés. Így a frissesség érzése tovább megmarad – ismerteti Kardos Ildikó.
Az új Libresse tisztasági betéteket TV-kampánnyal és eladáshelyi anyagokkal, továbbá különböző in-store tevékenységekkel is támogatják. A fiatal célcsoport elérése érdekében előszeretettel alkalmazzák a digitális eszközöket is, és a közösségi média felületeken is jelen vannak.
A tamponok esetében szintén több lehetőség kínálkozik, nemcsak magára a termékre, de a kiszerelésre vonatkozóan is. A Johnson & Johnson legutóbb egy olyan új kiszerelésű terméket vezetett be a piacra, amely egyértelműen a fiatal célcsoportot célozza és ösztönzi kipróbálásra.A termék újdonsága, hogy a csomagoláson belül két kisebb kiszerelésű, de különböző nedvszívó képességű tampon is található, így egyfajta „próbacsomagként” több termék megismerésére is lehetőség nyílik. A termék csomagolásának designját szintén a tini korosztályhoz igazították, amely így egyértelműen eltér a többi terméküktől, és szépen kitűnik a polcon is. A közelmúltban indult el az o.b.® legújabb kommunikációs kampánya, amellyel a nyári időszakban folyamatosan találkozhatnak majd a fogyasztók TV-ben és in-store eszközökön egyaránt.
– Jelenleg „Kövesd az álmaid” szlogennel zajlik országos Libresse promóciónk. Július 31-ig tartó akciónk során elsősorban a már hűséges vásárlókat szeretnénk vonzó ajándékokkal és értékes fődíjjal többletvásárlásra csábítani – tudjuk meg Kardos Ildikótól.
Mindkét nemnek, igen!
Az intim mosakodógélek piaca a tavalyi évben 6%-kal, az intim törlőkendők piaca 8%-kal bővült. 2016-ban a kategória mérete értékben a folyékony szappan kategóriának nagyságrendileg 1/3-a volt. A piaci forgalom több mint 2/3-a a drogéria csatornában realizálódott, köszönhetően jórészt annak, hogy ebben a csatornában jóval szélesebb a polcon lévő termékválaszték, mint máshol, valamint saját márkás termékek szintén csak ebben a csatornában érhetők el. A gélek piacán a 250 ml és annál kisebb kiszerelésű termékek vannak túlsúlyban. A Henkel Magyarország Kft. idén új belépőként érkezik a kategóriába a Neutromed termékcsaláddal, mely Olaszországban piacvezető az intim gélek piacán.
Juhász Petra
brand manager
Henkel Magyarország
Az intim területek kortól és hormonszinttől függően 3,5–5,5 közötti pH-értékkel rendelkeznek, melynek fenntartását az intim mosakodók segítik elő. Kémhatásuk azonban könnyen megborulhat például sportolás, stressz, terhesség, menstruáció vagy menopauza esetén. A Neutromed termékei figyelembe veszik a hormonális változások okozta pH-értékek eltérését, ezáltal kínálva megoldást a különböző életszakaszban járó nők számára a belső egyensúly megtartásához.
– A Neutromed intim mosakodók között megtalálható az érzékeny bőr számára kifejlesztett gél mellett frissítő, hidratáló hatású, valamint szappan- és színezékektől mentes változat is. Az új termékcsaládnak széles körű disztribúciót építünk. A folyamatos PR-támogatás mellett a nyár folyamán eladáshelyi promóciókat szervezünk, valamint ősszel kuponos megjelenéssel ösztönözzük a fogyasztókat a termékcsalád kipróbálásra – tájékoztat Juhász Petra, a Henkel Magyarország Kft. brand managere.
A Ziaja márka is széles választékkal rendelkezik az intim mosakodótermékekből, több mint 40-féle termékből választhatnak a vásárlók. Egyedülálló, hogy a férfiak számára is kínálnak intim higiéniás terméket, hiszen a fertőzések megelőzéséhez esetükben is fontos a megfelelő ápolás. A termékek fogyásában megfigyelhető a szezonalitás, a termékek iránt nagyobb az érdeklődés nyáron, hiszen a vizekben való fürdőzés és a fokozottabb izzadás táptalaja lehet a fertőzéseknek. A Ziaja mosakodógélek a tejsavon kívül gyógynövények kivonatát is tartalmazzák.
Bartek Kata
márkamenedzser
Superio
– A kismamáknak külön terméket ajánlunk, melyet a terhesség, valamint a szülést követő időszak speciális bőrápolási igényeihez igazodva fejlesztettünk. Az intim mosakodók kiszerelésével és állagával kapcsolatban eltérnek az igények, így kaphatóak hab-, gél- és krémes állagú termékek is. A kiszerelést tekintve a fogyasztók szeretik a pumpás megoldásokat, amely megkönnyíti a használatot, de gazdaságossága miatt gyakran vásárolják az utántöltő kiszereléseket is. A nyári időszakban nő a kereslet a kisebb kiszerelések iránt, ezért olívaolajas termékünk mini méretben is elérhető – avat be Bartek Kata, a Superio Kft. márkamenedzsere.
Az intim higiéniás termékek esetében fokozott jelentősége van a természetes összetételnek, így a Ziaja intim mosakodók mindegyike parabénmentes, és a szortiment egy része szappan-, színezék- és parfümmentes.
– A fogyasztók felé a közösségi média felületeken, hírleveleken keresztül, valamint a Campona Bevásárlóközpontban nyílt Ziaja Neked szaküzletünkben is kommunikálunk az intim területek védő ápolásáról. Augusztusban, valamint novemberben lesznek célzott fogyasztói promócióink az intim termékekre szaküzletünkben, valamint a hamarosan megújuló webshopon is készülünk aktivitásokkal – fűzi hozzá Bartek Kata.
Szeredi A.
Kapcsolódó cikkeink
Van új a zuhany alatt, és azon túl is!
A tusfürdők piaca folyamatosan növekszik, ahogy a vásárlói elvárások egyre…
Tovább olvasom >Signature 40 újra – Szintet lépett a Signature Platform: elindult a Signature Alumni Club
2024-ben soha nem látott magaslatokra ért a Signature 40 lista.…
Tovább olvasom >Férfi hajápolás: stílus és innováció
Ma már egyre több férfi keres tudatosan olyan termékeket és…
Tovább olvasom >További cikkeink
Adni Öröm! – nehéz sorsú embereknek gyűjtenek tartós élelmiszereket a SPAR-üzletekben
Elindult mától a Magyar Máltai Szeretetszolgálat és a SPAR Magyarország…
Tovább olvasom >A technológiai fejlődés és az üzleti utazások
Az International Workplace Group (IWG) – a hibrid munkamegoldások piacának…
Tovább olvasom >K&H: ajándékot, de mit és melyik boltból?
A karácsonyi ajándékozás során a fiatalok körében a ruhák vannak…
Tovább olvasom >