Évente 34 ezer tonna marhahúst dobnak a szemétbe a brit háztartások
Évente 34 ezer tonna marhahúst dobnak a szemétbe a brit háztartások, ez mintegy 260 millió fontba (101,8 milliárd forint) kerül és nagyjából 300 millió hamburgert lehetne belőle készíteni – idézett egy friss kutatást a The Guardian brit napilap.
A kutatást a Love Food Hate Waste című kampány rendelte meg. Szakértőik szerint a hatalmas pazarlás egyszerű változtatásokkal elkerülhető lenne: ha a háztartások megterveznék, mit fognak fogyasztani, észszerűbben tárolnák az élelmet, elolvasnák a címkékre írt lejárati dátumot, megfelelő adagokat szolgálnák fel és jobban hasznosítanák a maradékot.
A pazarlás a környezetre is súlyos terheket ró, hiszen amikor az élelmet kidobják, vele együtt az előállítására fordított összes értékes erőforrás is veszendőbe megy.
A vörös hús nemrég kimutatott egészségi kockázatai miatt ugyan valamelyest visszaesett a fogyasztás, a kampány közvélemény-kutatása azt mutatta, hogy számos marhahúsételt továbbra is kedvelnek a britek.
Az ország legnépszerűbb marhahúsos fogása a bolognai spagetti, ezt ötből egy fogyasztó választotta a több mint kétezer megkérdezett felnőtt közül. Ezt követte a pácolt marhasült 28 százalékkal és a steak 12 százalékkal.
Hat vásárlóból egy mondta, hogy kidobja a marhahúst, ha a címkén jelzett dátumon túl nem használták föl. Kilenc százalékuk vallotta be, hogy a szemétbe dobná a húst, ha kiderülne, hogy fedetlenül vagy nyitott csomagolásban tárolta.
Tízből csak három marhahúsvásárló mondta, hogy megtervezi a menüt, mielőtt elindul a nyersanyagot beszerezni, és a megkérdezettek 19 százaléka válaszolt azt, hogy bevásárlás előtt megnézi, mi van még a hűtőszekrényben.
A hivatalos adatok alapján a brit háztartások évente hétmillió tonna ételt dobnak a szemétbe, ez családonként 700 fontot jelent, a pazarlás éves teljes költsége 12,5 milliárd font. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Mesterséges intelligenciával csökkenti az élelmiszer-pazarlást a Carrefour Belgiumban
A Carrefournak nap mint nap 40 000 lejáratközeli árucikket kell…
Tovább olvasom >Az AI segítségével csökkenti az élelmiszerpazarlást a Carrefour Argentínában
A Carrefour Argentina mind a 640 áruházában bevezette a Wasteless…
Tovább olvasom >Nagy István: az élelmiszerpazarlás megelőzése közös feladatunk
Az élelmiszerpazarlás megelőzésével, tudatos vásárlással mindenki sokat tehet a bolygóért…
Tovább olvasom >További cikkeink
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >Drágul a tej és a tejtermékek: mi áll az árak emelkedése mögött?
A tej és tejtermékek ára az elmúlt hónapokban jelentős növekedést…
Tovább olvasom >