Európai FOOD program – hamarosan Magyarországon is: a jólét elősegítése egészséges és fenntartható táplálkozással
Az európai riasztó elhízási arányokra reagálva az Edenred és közszférában tevékenykedő partnerei életre hívták a FOOD (Fighting Obesity through Offer and Demand) programot azzal a céllal, hogy felhívják a figyelmet a kiegyensúlyozott étrend fontosságára a munkanapokon is.
A program 2009-ben indult hat országban (Belgium, Csehország, Franciaország, Olaszország, Spanyolország és Svédország). Az Európai Bizottság által társfinanszírozott tesztprojektként kezdődött, amely lehetővé tette a partnerek számára, hogy innovatív ajánlásokat és kommunikációs eszközöket dolgozzanak ki a munkavállalók és az éttermek megszólítására. A tesztprojekt biztató eredményének köszönhetően a FOOD program 2012-re hosszú távú programmá vált, azóta Szlovákiában, Portugáliában, Ausztriában és Romániában is elindult.
A FOOD program koordinátoraként az Edenred a Ticket Restaurant/Edenred hálózatot használja arra, hogy felhívja a figyelmet a kiegyensúlyozott étrend fontosságára a munkavállalók és a partneréttermek körében.
A program koordinációja és felépítése egy újfajta együttműködést teremtett meg a köz- és a magánszféra között (PPP – public private partnership), melyben minden együttműködő partner egy közös cél elérése érdekében dolgozik, pénzügyi kapcsolat nélkül.
A program értékelésének keretében minden évben felmérés készül a két célcsoport körében. Ma ez a FOOD barométer jelenti a munkanap alatti egészséges táplálkozási szokások megismerésének egyetlen forrását Európában. A válaszadók visszajelzése megerősíti: jelentősen változott az egészséges táplálkozáshoz való hozzáállás az elmúlt években, csakúgy, mint a körültekintő döntés az ebéd helyének vagy az étel típusának választásakor. Az éttermek válaszaiból kiderül, hogy ismereteik az egészséges táplálkozásról gyakran nem elég mélyek, így szívesen veszik a segítséget annak fejlesztésében.
A FOOD barométer 2020-as kiadását a nemzetközi járványhelyzet kontextusához igazították, amely különösen erősen sújtja a vendéglátást. A kérdőívet az Edenred 20 országára, köztük Magyarországra is kiterjesztették. Fontos volt megérteni, hogy az éttermek képesek-e alkalmazkodni az új egészségügyi kontextushoz, továbbra is nyitva tartani és elvitelre értékesíteni. Másrészt fel kellett mérni a felhasználók fogyasztásának változását, hogy megértsük a válság vásárlóerejükre és szokásaikra gyakorolt hatását. A kérdőív megmutatta, hogy az éttermek többsége képes volt változtatni értékesítési folyamatain, miközben a felhasználók gyakran rendeltek általuk korábban látogatott vendéglátóegységekből, ezzel is bizonyítva hűségüket.
A program 2019-ben ünnepelte tizedik évfordulóját, ennek alkalmából két figyelemre méltó hivatalos elismerést is kapott:
• az Európai Bizottság által kiadott „Best practice certificate”-et a program hozzájárulásáért az egészséges életmód népszerűsítésének érdekében;
• az Egyesült Nemzetek Szervezetének díját a program hozzájárulásáért a fenntartható fejlődési célok megvalósításának érdekében (a nem fertőző betegségek vonatkozásában).
A FOOD program ritka példája az EU által, az Egészségügyi program keretében finanszírozott projekteknek, ahol a finanszírozás lejárta után nemcsak hogy tovább folytatódik a tevékenység, hanem új országokban is bevezetésre került. Az Edenred 2021-ben tervezi a program bevezetését Magyarországon is, annak érdekében, hogy hozzájáruljon hazánkban is az elhízás elleni küzdelemhez. (x)
Kapcsolódó cikkeink
Közösen fejleszt személyre szabott szépségápolási megoldásokat a Rakuten és a L’Oréal Japan
A partnerség a minél személyre szabottabb szépségápolási megoldások érdekében a…
Tovább olvasom >Szorosabbra fűzi az együttműködését a NAK és a Magyar Jogász Egylet
A Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK) elnöke, Papp Zsolt György bemutatkozó…
Tovább olvasom >Stratégiai partnerségre lépett a SPAR International és a Circana
Stratégiai együttműködést jelentett be a SPAR International a fogyasztói magatartás…
Tovább olvasom >További cikkeink
KSH: novemberben a kiskereskedelmi forgalom az előző év azonos időszakit 4,1, az előző havit 0,6 százalékkal haladta meg
2024. novemberben a kiskereskedelem forgalmának volumene a nyers adat szerint…
Tovább olvasom >NGM: láthatóan kezd visszatérni a lakosság bizalma
A kormány azon dolgozik, hogy a gazdaság jobban teljesítsen, így…
Tovább olvasom >Fidelity Kitekintés 2025: Az USA készen áll a reflációra
A republikánusok fölényes győzelme a novemberi választásokon jelentősen megváltoztatta a…
Tovább olvasom >