Magazin: Európában erősödnek a kisebb alapterületű boltok
Az LZ Retailytics előrejelzése szerint az európai élelmiszer-kereskedelmi piac aktuális mozgása azt mutatja, minél kisebb a bolt mérete, növekedési üteme annál gyorsabb. A kis alapterületű boltok eladásai a következő években gyorsabban nőnek majd, mint a nagyobb alapterületű üzleteké. A piaci elemző cég a tendencia okát a magasabb expanziós ráta és a kisebb boltok bázishoz mért értékesítési növekedésének együttes hatásával magyarázza.
Európa-szerte nő a fogyasztói preferencia a lakóhelyhez közeli vásárlás és a kisebb alapterületű élelmiszerboltok iránt. A trendhez emellett a nagyméretű üzleteknél tapasztalható csökkenő eladótér, kisebb bolthálózat és csökkenő expanziós ráta is hozzájárul. Az LZ Retailytics adatai szerint a 2014–2022 periódusban a hipermarketek több mint fele csökkenti az átlagos eladótérméretet, emellett az általános boltszámnövekedés is lelassulóban van. Európában a hipermarketek kb. egyharmada várhatóan kevesebb, vagy ugyanannyi üzlettel rendelkezik majd 2022-ben, mint 2014-ben.
Mindezek együttesen oda vezetnek, hogy az átlagos európai élelmiszerbolt mérete jelentősen lecsökken. A LZ Retailytics adatai azt mutatják, hogy 2018-ban az átlagos európai élelmiszerbolt-eladótér 4,7%-kal, a 2014-es 658 m²-ről 627 m²-re csökkent. A piaci elemző előrejelzése szerint a tendencia, bár lassuló ütemben, de folytatódik, és 2022-re 612 m² átlagos boltméretet prognosztizál.
Kapcsolódó cikkeink
GKI elemzés: Stagnálás közelében a feldolgozóipari munkatermelékenység
A magyar gazdaságfejlesztési stratégia egyik központi eleme a magyar ipar…
Tovább olvasom >Tömegesen zárnak be a kisboltok: a magas költségek és a diszkontok elszívó hatása
Tavaly Magyarországon csak az év második felében mintegy 4000 kisbolt…
Tovább olvasom >A vásárlók idén karácsonykor a technológia segítségével vadásznak majd a legjobb ajánlatokra
A kutatások szerint az ajándékvásárlási szezon már október végén elkezdődik.…
Tovább olvasom >További cikkeink
Master Good, Nestlé Hungária, Tesco Magyarország az idei győztes sorrend
A Trade magazin idén másodszor hirdette meg a Karácsonyi tv-reklámok…
Tovább olvasom >Átadásra kerültek a CO-OP Star idei Ezüstfenyő és Ezüstcsillag díjai
Ahogy minden évben karácsony előtt, úgy idén is, december közepén…
Tovább olvasom >Fogyó cégszámok, tartós félmilliós határ
2024-ben a társas vállalkozások száma várhatóan 12 ezerrel csökken, miközben…
Tovább olvasom >