Magazin: Európában erősödnek a kisebb alapterületű boltok
Az LZ Retailytics előrejelzése szerint az európai élelmiszer-kereskedelmi piac aktuális mozgása azt mutatja, minél kisebb a bolt mérete, növekedési üteme annál gyorsabb. A kis alapterületű boltok eladásai a következő években gyorsabban nőnek majd, mint a nagyobb alapterületű üzleteké. A piaci elemző cég a tendencia okát a magasabb expanziós ráta és a kisebb boltok bázishoz mért értékesítési növekedésének együttes hatásával magyarázza.
Európa-szerte nő a fogyasztói preferencia a lakóhelyhez közeli vásárlás és a kisebb alapterületű élelmiszerboltok iránt. A trendhez emellett a nagyméretű üzleteknél tapasztalható csökkenő eladótér, kisebb bolthálózat és csökkenő expanziós ráta is hozzájárul. Az LZ Retailytics adatai szerint a 2014–2022 periódusban a hipermarketek több mint fele csökkenti az átlagos eladótérméretet, emellett az általános boltszámnövekedés is lelassulóban van. Európában a hipermarketek kb. egyharmada várhatóan kevesebb, vagy ugyanannyi üzlettel rendelkezik majd 2022-ben, mint 2014-ben.
Mindezek együttesen oda vezetnek, hogy az átlagos európai élelmiszerbolt mérete jelentősen lecsökken. A LZ Retailytics adatai azt mutatják, hogy 2018-ban az átlagos európai élelmiszerbolt-eladótér 4,7%-kal, a 2014-es 658 m²-ről 627 m²-re csökkent. A piaci elemző előrejelzése szerint a tendencia, bár lassuló ütemben, de folytatódik, és 2022-re 612 m² átlagos boltméretet prognosztizál.
Kapcsolódó cikkeink
Csendes offenzívában a sajátmárkák az európai élelmiszerboltok polcain
A sajátmárkák lassan, de biztosan lépnek ki a másodhegedűs szerepből:…
Tovább olvasom >MBH gyorselemzés: Erős számokat produkált áprilisban a kiskereskedelem
A kiskereskedelmi forgalom áprilisban 5,0%-kal bővült éves szinten, ami meghaladja…
Tovább olvasom >Frissesség, kényelem, érték – újradefiniálja a hipermarket formátumot Svédországban az ICA Maxi
Szembemegy a svédországi ICA Maxi a hipermarketek Európa-szerte tapasztalható hanyatlásával.…
Tovább olvasom >További cikkeink
2,75 milliárd dolláros beruházást jelentett be a Heineken Mexikóban
A Heineken mintegy 2,75 milliárd dollár értékű beruházást hajt végre…
Tovább olvasom >Megnyílt a Żabka 100 Froo üzlete
A lengyel Żabka csoport megnyitotta 100. Froo márkájú kényelmi boltját…
Tovább olvasom >