Európa legnagyobb kávézóláncai
Pandémia ide vagy oda, Európa 90 legnagyobb kávézólánca 3%-kal növelte forgalmát az előző évhez képest – adta hírül a Foodservice International. A 3 legnagyobb hálózat, a McCafé, a Starbucks és a Costa Coffee, háromezer körüli üzletszámmal rendelkezik, nagy különbség azonban, hogy a másik, növekedőben lévő kettővel ellentétben a Costa tucatszámra veszített üzleteket.

3%-os növekedés 2021-ben
A szakemberek szerint a kávézók piacán mindenhol érvényesülő trendek közül a legjelentősebbek a digitalizáció, hideg italok kedveltsége, akárcsak a növényi alapú és tejmentes kiegészítők terjedése. Egyes láncok tervei között szerepel, hogy kávékínálatukat teljesen vagy részben biotermékké alakítják át.
Csak az érdekesség kedvéért számoltunk egy kicsit, milyen országokból jönnek az ötletek, a koncepciók, amelyekből aztán az igazán nagy láncok fejlődnek. A 90 legnagyobb hálózat között nincs magyar, ám spanyol viszont 19, 12 orosz, 10 német, 6 ausztrál tulajdonú, valamint 5-5 olasz, holland és görög. Érdekes például, hogy a görögök mind az első 30-ban vannak, míg a spanyolok kivétel nélkül a 30. és 90. hely között. //
Ez a cikk a Trade magazin 2022.12-01. számában olvasható
Kapcsolódó cikkeink
Megszünteti növényi sajtmárkáját a Bel Group
A Bel Group bejelentette, hogy 2024 végéig kivezeti a piacról…
Tovább olvasom >Ugrásszerűen nő az alternatívfehérje-szabadalmak száma
A Good Food Institute a maga nemében első és egyedülálló…
Tovább olvasom >Új növényi italokkal lép be az észak-amerikai és ausztrál piacokra a Veganz
A német növényi alapú élelmiszergyártó, a Veganz Group megállapodást kötött…
Tovább olvasom >További cikkeink
Újra az áfaszabályozásról
Zerényi Károly, az MVI elnöki tanácsadója nemrégiben a penzcentrum.hu-nak a…
Tovább olvasom >A homo ludens kedvence utazásnál -A nap képe
A kutya se viheti magával a társasjátéktáblát! Vagy korábban már…
Tovább olvasom >