Euromonitor International: a kiskereskedők bizakodóak az idei Valentin-nap kapcsán
Az Euromonitor International szakértői szerint a kiskereskedők optimisták a 2024-es Valentin-napot illetően, ugyanis a továbbra is a lassú növekedés és a magas infláció jeleit mutató gazdasági körülmények ellenére is visszatérni látszik a fogyasztói bizalom.
A magas infláció, az energiapiaci nyomás, a növekvő tőkeköltségek, a feszes munkaerőpiac, a geopolitikai kockázatok és a globalizációból fakadó kihívások és bizonytalanságok továbbra is hatással vannak az online vásárlók – beleértve a különleges alkalmakra ajándékokat, alkoholt és csokoládét vásárlók – diszkrecionális költéseire.
Töretlen a csokoládé népszerűsége
Carl Quash III, az Euromonitor International élelmiszeripari szakértője szerint elmúltak azok az idők, amikor a Valentin-nap kizárólag a szerelmespárok ünnepe volt. Ma az amerikaiak több mint fele egyedülálló, elvált vagy özvegy, és ez az arány világszerte is eléri az 53%-ot. Mivel a jövőben túl nagy változás e téren nem várható, egyre több lehetőség adódik az önkényeztetésre szolgáló, illetve a romantikán túli közösen megélhető élmények körébe tartozó termékek terén.
A Hershey’s, a Lindt és a Reese’s a szezonális csokoládék piacának három nagy szereplője, melyek együttesen a globális eladások mintegy 20%-át adják.
Az idei Valentin-napi újításokról szólva a szakember kiemelte a Reese’s csokoládészíveit, amelyeket az interneten zúgolódó fogyasztók egészen más formájúnak véltek látni, de megemlítette a Ghirardelli prémium csokoládémárka kisebb kiszereléseit is, amelyek egyszerre tartják szem előtt a megfizethetőséget és az egészségességet az élvezeti érték sérelme nélkül.
Az Euromonitor International szerint a kakaó- és cukorkészletekkel és -költségekkel kapcsolatos kihívások várhatóan hozzájárulnak a csokoládé szezonális árának és ezáltal az árbevételnek a növekedéséhez az elkövetkező években. A várakozások szerint 2024-ben a globális szezonális csokoládéárak növekedésének mértéke 3,5% körül alakulhat.
A fiatalabbak körében már nem akkora kedvenc az alkohol különleges alkalmakkor sem
Matthew Barry, az Euromonitor International Food and Beverage Insights menedzsere szerint a nagy kérdés az, hogy a fogyasztók szűkös költségvetésükre való tekintettel még mindig úgy érzik-e, hogy érdemes a Valentin-napot megünnepelni.
A vörösbor ma is ideális kísérője a díszes ételeknek, és az ünnepléshez kapcsolódó pezsgő, nem csak ajándékként fontos, de a jeles napon is fogy.
– A bor azonban már kevésbé vonzó a fiatalabb generáció körében, akik közül sokan vagy nem isznak alkoholt, vagy inkább az RTD-italokat részesítik előnyben. Ráadásul kevesebben élnek olyan komoly, hosszútávú kapcsolatban, amely valami “nagy durranást” kíván meg Valentin-napon. A fogyasztók továbbra is vásárolnak valami különlegeset erre a napra, de már inkább maguk, a barátok, a családtagok és a házi kedvencek számára.
Kapcsolódó cikkeink
Extrém korai szőlőszüret várható idén
A Hegyközségek Nemzeti Tanácsának (HNT) szakmaközi ügyekért felelős alelnöke, Varga…
Tovább olvasom >Jönnek a Debreceni Bor-és Jazznapok
A Debreceni Bor- és Jazznapok a nyár leghangulatosabb fesztiválja, melyen…
Tovább olvasom >Kihívásokat jelent a magyar borászat számára az EPR és a DRS
A magyar borászok számára jelentős kihívást jelent az újonnan bevezetett…
Tovább olvasom >További cikkeink
Megvette a Valeo Foods az Appalaches Nature-t
Megvásárolta a Valeo Foods Group a kanadai juharszirup-gyártó Appalaches Nature-t.…
Tovább olvasom >Franciaországban és Brazíliában növekszik, Európában küszködik a Carrefour
Az Európában meglehetős kihívást jelentő körülmények ellenére elégedett a Carrefour…
Tovább olvasom >Közel felére esett vissza az élelmiszer-ipari innovációk száma 2007 óta
A Mintel piackutató cég szerint a 2024 januárja és májusa…
Tovább olvasom >