Euromonitor International: a kiskereskedők bizakodóak az idei Valentin-nap kapcsán
Az Euromonitor International szakértői szerint a kiskereskedők optimisták a 2024-es Valentin-napot illetően, ugyanis a továbbra is a lassú növekedés és a magas infláció jeleit mutató gazdasági körülmények ellenére is visszatérni látszik a fogyasztói bizalom.
A magas infláció, az energiapiaci nyomás, a növekvő tőkeköltségek, a feszes munkaerőpiac, a geopolitikai kockázatok és a globalizációból fakadó kihívások és bizonytalanságok továbbra is hatással vannak az online vásárlók – beleértve a különleges alkalmakra ajándékokat, alkoholt és csokoládét vásárlók – diszkrecionális költéseire.
Töretlen a csokoládé népszerűsége
Carl Quash III, az Euromonitor International élelmiszeripari szakértője szerint elmúltak azok az idők, amikor a Valentin-nap kizárólag a szerelmespárok ünnepe volt. Ma az amerikaiak több mint fele egyedülálló, elvált vagy özvegy, és ez az arány világszerte is eléri az 53%-ot. Mivel a jövőben túl nagy változás e téren nem várható, egyre több lehetőség adódik az önkényeztetésre szolgáló, illetve a romantikán túli közösen megélhető élmények körébe tartozó termékek terén.
A Hershey’s, a Lindt és a Reese’s a szezonális csokoládék piacának három nagy szereplője, melyek együttesen a globális eladások mintegy 20%-át adják.
Az idei Valentin-napi újításokról szólva a szakember kiemelte a Reese’s csokoládészíveit, amelyeket az interneten zúgolódó fogyasztók egészen más formájúnak véltek látni, de megemlítette a Ghirardelli prémium csokoládémárka kisebb kiszereléseit is, amelyek egyszerre tartják szem előtt a megfizethetőséget és az egészségességet az élvezeti érték sérelme nélkül.
Az Euromonitor International szerint a kakaó- és cukorkészletekkel és -költségekkel kapcsolatos kihívások várhatóan hozzájárulnak a csokoládé szezonális árának és ezáltal az árbevételnek a növekedéséhez az elkövetkező években. A várakozások szerint 2024-ben a globális szezonális csokoládéárak növekedésének mértéke 3,5% körül alakulhat.
A fiatalabbak körében már nem akkora kedvenc az alkohol különleges alkalmakkor sem
Matthew Barry, az Euromonitor International Food and Beverage Insights menedzsere szerint a nagy kérdés az, hogy a fogyasztók szűkös költségvetésükre való tekintettel még mindig úgy érzik-e, hogy érdemes a Valentin-napot megünnepelni.
A vörösbor ma is ideális kísérője a díszes ételeknek, és az ünnepléshez kapcsolódó pezsgő, nem csak ajándékként fontos, de a jeles napon is fogy.
– A bor azonban már kevésbé vonzó a fiatalabb generáció körében, akik közül sokan vagy nem isznak alkoholt, vagy inkább az RTD-italokat részesítik előnyben. Ráadásul kevesebben élnek olyan komoly, hosszútávú kapcsolatban, amely valami “nagy durranást” kíván meg Valentin-napon. A fogyasztók továbbra is vásárolnak valami különlegeset erre a napra, de már inkább maguk, a barátok, a családtagok és a házi kedvencek számára.
Kapcsolódó cikkeink
Sorban állnak az angyalhaj csokis fagylaltért
Elsőként készített fagylaltot angyalhaj csokoládéból Magyarországon Jakabfi Dávid patissier, a…
Tovább olvasom >Ez lehet az oka a vörösbor-fogyasztás drámai visszaesésének
Az elmúlt években világszerte érzékelhető a vörösbor-fogyasztás visszaesése – és…
Tovább olvasom >A húsvéti csokoládévásárlás rejtett buktatói: 3 figyelmeztető jel, amire érdemes odafigyelni
Húsvét közeledtével megtelnek a boltok polcai színes csokinyulakkal és tojásokkal…
Tovább olvasom >További cikkeink
Komoly átalakulásban a magyar tésztapiac
A szokások változása alapjaiban formálják át a magyar tésztapiacot –…
Tovább olvasom >Magyar Édességgyártók Szövetsége: stagnáló piacon egyensúlyoz a magyar édesipar
A hazai édesipar számára mennyiségben stagnáló piacot hozott 2024, és…
Tovább olvasom >Linamar és Gallicoop vezeti továbbra is a Békés vármegyei TOP100 vállalati listát
Továbbra is a Linamar Hungary Zrt. és a Gallicoop Zrt.…
Tovább olvasom >