Euromonitor International: a kiskereskedők bizakodóak az idei Valentin-nap kapcsán
Az Euromonitor International szakértői szerint a kiskereskedők optimisták a 2024-es Valentin-napot illetően, ugyanis a továbbra is a lassú növekedés és a magas infláció jeleit mutató gazdasági körülmények ellenére is visszatérni látszik a fogyasztói bizalom.
A magas infláció, az energiapiaci nyomás, a növekvő tőkeköltségek, a feszes munkaerőpiac, a geopolitikai kockázatok és a globalizációból fakadó kihívások és bizonytalanságok továbbra is hatással vannak az online vásárlók – beleértve a különleges alkalmakra ajándékokat, alkoholt és csokoládét vásárlók – diszkrecionális költéseire.
Töretlen a csokoládé népszerűsége
Carl Quash III, az Euromonitor International élelmiszeripari szakértője szerint elmúltak azok az idők, amikor a Valentin-nap kizárólag a szerelmespárok ünnepe volt. Ma az amerikaiak több mint fele egyedülálló, elvált vagy özvegy, és ez az arány világszerte is eléri az 53%-ot. Mivel a jövőben túl nagy változás e téren nem várható, egyre több lehetőség adódik az önkényeztetésre szolgáló, illetve a romantikán túli közösen megélhető élmények körébe tartozó termékek terén.
A Hershey’s, a Lindt és a Reese’s a szezonális csokoládék piacának három nagy szereplője, melyek együttesen a globális eladások mintegy 20%-át adják.
Az idei Valentin-napi újításokról szólva a szakember kiemelte a Reese’s csokoládészíveit, amelyeket az interneten zúgolódó fogyasztók egészen más formájúnak véltek látni, de megemlítette a Ghirardelli prémium csokoládémárka kisebb kiszereléseit is, amelyek egyszerre tartják szem előtt a megfizethetőséget és az egészségességet az élvezeti érték sérelme nélkül.
Az Euromonitor International szerint a kakaó- és cukorkészletekkel és -költségekkel kapcsolatos kihívások várhatóan hozzájárulnak a csokoládé szezonális árának és ezáltal az árbevételnek a növekedéséhez az elkövetkező években. A várakozások szerint 2024-ben a globális szezonális csokoládéárak növekedésének mértéke 3,5% körül alakulhat.
A fiatalabbak körében már nem akkora kedvenc az alkohol különleges alkalmakkor sem
Matthew Barry, az Euromonitor International Food and Beverage Insights menedzsere szerint a nagy kérdés az, hogy a fogyasztók szűkös költségvetésükre való tekintettel még mindig úgy érzik-e, hogy érdemes a Valentin-napot megünnepelni.
A vörösbor ma is ideális kísérője a díszes ételeknek, és az ünnepléshez kapcsolódó pezsgő, nem csak ajándékként fontos, de a jeles napon is fogy.
– A bor azonban már kevésbé vonzó a fiatalabb generáció körében, akik közül sokan vagy nem isznak alkoholt, vagy inkább az RTD-italokat részesítik előnyben. Ráadásul kevesebben élnek olyan komoly, hosszútávú kapcsolatban, amely valami “nagy durranást” kíván meg Valentin-napon. A fogyasztók továbbra is vásárolnak valami különlegeset erre a napra, de már inkább maguk, a barátok, a családtagok és a házi kedvencek számára.
Kapcsolódó cikkeink
Nagyot változtak a borfogyasztási szokások: ma már a könnyedebb, gyümölcsös vörösborokat vásároljuk szívesen
Az ünnepi asztalról nem hiányozhat egy palack kiváló vörösbor, amely…
Tovább olvasom >Árverseny a dubai csokiért: a Lidl újabb kedvezménnyel robbantott
Újabb fordulatot vett a dubai csoki árversenye: a Lidl most…
Tovább olvasom >Az idei karácsony slágertermékei a dobozos csokoládé-válogatások és a játékok
Az idei karácsonyi szezon slágertermékei a csokoládé-válogatások és az edukatív…
Tovább olvasom >További cikkeink
Master Good, Nestlé Hungária, Tesco Magyarország az idei győztes sorrend
A Trade magazin idén másodszor hirdette meg a Karácsonyi tv-reklámok…
Tovább olvasom >Átadásra kerültek a CO-OP Star idei Ezüstfenyő és Ezüstcsillag díjai
Ahogy minden évben karácsony előtt, úgy idén is, december közepén…
Tovább olvasom >Fogyó cégszámok, tartós félmilliós határ
2024-ben a társas vállalkozások száma várhatóan 12 ezerrel csökken, miközben…
Tovább olvasom >