Éttermi no-show
A német DEHOGA éttermi szövetség felmérést végzett tagjai körében a foglalás ellenére az étteremben meg nem jelenő vendégek problémájának – azaz az éttermi szakzsargonban now-shownak nevezett jelenségnek – témájában.
A kérdőívben megkérdezettek háromnegyede mondja, hogy az utóbbi időben a jelenség mértéke növekszik – foglalta össze a VIMOSZ hírlevele. A német kollégák azt tapasztalják, hogy egyes vendégek azonos időpontra több foglalást is tesznek és csak az utolsó pillanatban döntik el, melyiket veszik igénybe. A vendégek meg nem jelenése, illetve a bejelentett vendégszám csökkenése költségproblémákat okoz, mivel a személyzeti tervezés és a nyersanyagbeszerzés meghaladja a ténylegesen igényeltet. A felmérésben válaszadók 78,3%-a azt jelezte, hogy közel 10% a forgalmukból az ilyen típusú kiesés, míg a maradék 21,7% 10% fölötti forgalomkiesést jelzett. A jelenség tömegesedése odavezetett, hogy az érdekeltek 35%-a már küld telefonos vagy e-mailben történő figyelemfelhívást, emlékeztetve bizonyos foglalással járó kötelezettségekre is. Míg az üzletek 11,1%-a már meg nem jelenési díjat számol fel, 7,1%-uk előfizetést kér, 4% pedig foglaláskor a hitelkártya adatokat regisztrálja.
Tudomásunk szerint az USA-ban elegánsabb éttermek az elmúlt években egyre gyakrabban kérnek – jogilag foglalóként kezelt, azaz vissza nem kérhető – előleget asztalfoglaláskor.
Kapcsolódó cikkeink
Húzóágazat lehet idén a turizmus
A VIMOSZ a Magyar Turisztikai Szövetség Alapítvánnyal és a GKI-val…
Tovább olvasom >VIMOSZ: optimizmus a turisztikai szektorban
Kitartó optimizmus jellemzi a magyarországi turisztikai szektort, az ágazat szereplői…
Tovább olvasom >VIMOSZ: javultak a turisztikai cégek várakozásai májusban
Javultak a magyarországi turisztikai cégek várakozásai májusban az egy évvel…
Tovább olvasom >További cikkeink
Indul a társadalmi egyeztetés a fővárosi Airbnb-szabályozásról
Az Új Gazdaságpolitikai Akcióterv keretében elindul a fővárosi Airbnb- szabályozás…
Tovább olvasom >Szallas.hu: tömegek indulnak útnak az őszi szünetben
Az október 26. és november 3. közötti őszi szünet időpontjai…
Tovább olvasom >A visszaváltás nehézségei
A palackvisszaváltás komoly problémát jelent a HoReCa szektor számos képviselőjének. A…
Tovább olvasom >