Éttermek a Metaverzumban

Szerző: Trademagazin Dátum: 2022. 02. 21. 11:29

Hogy pontosan mit terveznek a Facebook-istenek az általuk tervezett virtuális világgal, a Metaverzummal, azt még a szakértők is csak találgatják, de a jövőre jó előre felkészülő óriáscégek még ott sem bíznak semmit a véletlenre. A McDonald’s állítólag nem kevesebb, mint tíz virtuális védjegyjogért folyamodott az Egyesült Államok szabadalmi hatóságaihoz. Többek között biztosították a védjegyjogokat „valós és virtuális javakkal rendelkező virtuális étterem működtetésére”, valamint „virtuális online-étterem működtetésére házhozszállítással” – jelentsenek ezek bármit is a jövő jogrendjében. Elméletileg így elképzelhető lenne, hogy a vendég a Metaverzum virtuális McDonald’sjában rendeljen, majd a való világban kézbesítsék ételét.

Más cégek is figyelnek a Metaverzumra: február elején a Panera Bread védjegykérelmet nyújtott be egy a virtuális világban használt „Paneraverse” nevű étel- és italmárka használatára, beleértve az NFT-ket (nem helyettesíthető tokeneket), valamint az opciót „valódi áruk virtuális térben való értékesítésére valós kiszállítással”. Hasonló lépéseket tett a Walmart is. Márkajogi ügyvédek szerint egy éven belül minden elképzelhető nagy márka igyekszik majd biztosítani jogait a kibertérben. //

Kapcsolódó cikkeink