Étrend-kiegészítők és a jog, avagy: ne higgyünk mindig a reklámoknak?
Az étrend-kiegészítők egyre népszerűbbek a fogyasztók körében, de mik ezek a termékek valójában, és egyáltalán mi a különbség táplálék- és étrend-kiegészítők között?
– A jó hír az, hogy semmi, a hivatalos megnevezés: étrend-kiegészítő, ami élelmiszernek tekintendő, hiszen a hagyományos étrend kiegészítését szolgálja, és koncentrált formában tartalmaz tápanyagokat. Éppen ezért minden, az élelmiszerekre vonatkozó jogi előírást be kell tartani gyártása, címkézése, reklámozása során is, például a tápanyaggal és az egészséggel kapcsolatos reklámállítások terén – mondja dr. Bitai Zsófia, a Bitai Ügyvédi Iroda ügyvezető partnere. Az étrend-kiegészítőket illetően a jog előírja az OGYÉI-hez történő kötelező bejelentést is. Az OGYÉI általi notifikáció nem minősül gyártási, forgalomba hozatali engedélynek, mivel piacfelügyeleti hatáskörrel csak az NNK rendelkezik. Ha a termék nem felel meg a követelményeknek, akkor az NNK az OGYÉI-notifikáció ellenére is elrendelheti a piacról való visszahívást és a forgalomba hozataltól történő eltiltást is.
– Külön figyelmet érdemelnek az egyre népszerűbb CBD-t (Cannabidiol) tartalmazó étrend-kiegészítők. A vonatkozó szabályozás igen kiforratlan az EU-ban, ezért találkozhatunk jogszerűtlenül forgalmazott termékkel. Étrend-kiegészítőkben kizárólag a kendermag és az annak feldolgozásával nyert termékek használhatók fel, amennyiben a gyártó/forgalmazó a termék THC-mentességét igazolja. Az étrend-kiegészítők bevezetését, jelölését, reklámozását tehát szakemberek bevonásával gondosan elő kell készíteni – teszi hozzá dr. Bitai Zsófia. További információ: www.bitaipartners.com. (x)
Kapcsolódó cikkeink
Sallangmentes reklámokkal újít az Euronics
Mellébeszélés nélküli reklámfilmekkel indul útjára az Euronics új kreatív platformja.…
Tovább olvasom >Mit és hogyan vizsgál a Fogyasztóvédelem a reklámozási gyakorlatban?
Rekord létszámú érdeklődés mellett rendezte az Önszabályozó Reklám Testület (ÖRT)…
Tovább olvasom >Egyetemistáknak szerveztek reklámversenyt
Idén második alkalommal rendezte meg A COPYTITION a Szegedi Tudományegyetem…
Tovább olvasom >További cikkeink
Növényi alapú hab a tortán: RAMA Crema!
Kapucsínó, flat white, latte macchiato – selymesen krémes tejhab nélkül egytől…
Tovább olvasom >Megoldást nyújt egy magyar innováció a REPohár visszaváltási kihívásokra!
Nem túl régi a gyakorlat, hogy a fesztiválokon, szórakozóhelyeken, koncerteken…
Tovább olvasom >Pikok Pure saját márkás család a természetesség jegyében
A Lidl számára kiemelten fontos a vásárlói igények maximális kiszolgálása, melyet…
Tovább olvasom >