Étrend-kiegészítők és a jog, avagy: ne higgyünk mindig a reklámoknak?
Az étrend-kiegészítők egyre népszerűbbek a fogyasztók körében, de mik ezek a termékek valójában, és egyáltalán mi a különbség táplálék- és étrend-kiegészítők között?
– A jó hír az, hogy semmi, a hivatalos megnevezés: étrend-kiegészítő, ami élelmiszernek tekintendő, hiszen a hagyományos étrend kiegészítését szolgálja, és koncentrált formában tartalmaz tápanyagokat. Éppen ezért minden, az élelmiszerekre vonatkozó jogi előírást be kell tartani gyártása, címkézése, reklámozása során is, például a tápanyaggal és az egészséggel kapcsolatos reklámállítások terén – mondja dr. Bitai Zsófia, a Bitai Ügyvédi Iroda ügyvezető partnere. Az étrend-kiegészítőket illetően a jog előírja az OGYÉI-hez történő kötelező bejelentést is. Az OGYÉI általi notifikáció nem minősül gyártási, forgalomba hozatali engedélynek, mivel piacfelügyeleti hatáskörrel csak az NNK rendelkezik. Ha a termék nem felel meg a követelményeknek, akkor az NNK az OGYÉI-notifikáció ellenére is elrendelheti a piacról való visszahívást és a forgalomba hozataltól történő eltiltást is.
– Külön figyelmet érdemelnek az egyre népszerűbb CBD-t (Cannabidiol) tartalmazó étrend-kiegészítők. A vonatkozó szabályozás igen kiforratlan az EU-ban, ezért találkozhatunk jogszerűtlenül forgalmazott termékkel. Étrend-kiegészítőkben kizárólag a kendermag és az annak feldolgozásával nyert termékek használhatók fel, amennyiben a gyártó/forgalmazó a termék THC-mentességét igazolja. Az étrend-kiegészítők bevezetését, jelölését, reklámozását tehát szakemberek bevonásával gondosan elő kell készíteni – teszi hozzá dr. Bitai Zsófia. További információ: www.bitaipartners.com. (x)
Kapcsolódó cikkeink
Patikán innen és túl
A vény nélküli gyógyhatású készítmények és étrend-kiegészítők piaca az utóbbi…
Tovább olvasom >Mesterséges intelligencia által generált reklámokkal újít a SPAR Szlovéniában
A SPAR Szlovénia mesterséges intelligencia (AI) technológiát alkalmaz digitális csatornáin…
Tovább olvasom >Egyszerűsíti az Albertsons a TV-reklámozást
Az élelmiszerkereskedő új Collective TV részlege a hirdetőknek kínál segítséget…
Tovább olvasom >További cikkeink
Új irány a haszonjárműveknél: a Transporter és az ID. Buzz formabontó újdonságai
A Volkswagen Transporter hetedik generációja újraértelmezi a klasszikus haszonjármű fogalmát,…
Tovább olvasom >Rekordösszegű adomány a P&G paralimpikonokat támogató kampányában
Több mint húszmillió forint gyűlt össze A Mindennapok Bajnokai elnevezésű…
Tovább olvasom >EuroCIS 2025: „Lighting the Way to Smarter Stores!”
A visszaszámlálás elkezdődött! – Hamarosan megnyitja kapuit a kiskereskedelmi technológiák 2025-ös…
Tovább olvasom >