Estée Lauder: csökkentik a profitot a magasabb költségek és a kínai fellendülés lassúsága
Az Estée Lauder Cos Inc. éves profitjának nagyobb mértékű csökkenését prognosztizálta, mert a lassú fellendülés elsőszámú piacán, Kínában és a magasabb költségek kockázatot jelentenek.
A New York-i székhelyű vállalat részvényei mintegy 3%-kal csökkentek a tőzsdenyitás előtti kereskedésben, miután a vállalat a harmadik negyedévre az elemzői várakozásoknál alacsonyabb forgalmat és nyereséget prognosztizált, ugyanis a vállalatnak magasabb szállítási és munkaerőköltségekkel kell szembenéznie.
Számos amerikai vállalat, így az Estée eladásait is befolyásolta Kína szigorú nulla-COVID politikája, de az elemzők arra számítanak, hogy az ország a legszigorúbb korlátozások enyhítésére és az utazási korlátozások feloldására nemrégiben tett lépése a luxus- és szépségipari cégek eladásainak fellendülését fogja eredményezni.
A vállalat arra is számít, hogy az utazóközönség felé történő ázsiai kiskereskedelem és Kína újólagos növekedési pályára állása az év második felében kedvezően hat majd az eladásokra.
Fabrizio Freda, elnök-vezérigazgató elmondta: „A 2023-as pénzügyi év második negyedévében a várakozások szerint teljesítettünk, annak ellenére, hogy a COVID Kínában még decemberben is gondot jelentett.
” A világon számos fejlett és feltörekvő piac teljesített jól, így organikus forgalomnövekedési kilátásaink megvalósultak, és a fegyelmezett költséggazdálkodás és az amerikai dollár erejének mérséklődése miatt túlteljesítettük a korrigált hígított EPS-előrejelzésünket.”
Kapcsolódó cikkeink
Az Amazon visszakozik: kínai megrendelések lemondásával reagál az amerikai vámemelésre
A kereskedelmi háború új fejezete az e-kereskedelemben – az Amazon…
Tovább olvasom >Dr. Matura Tamás: Előfordulhat, hogy az USA ledolgozza magát Kína szintjére
Dr. Matura Tamás, a Budapesti Corvinus Egyetem docense, Kínaszakértő volt…
Tovább olvasom >70 millió dollárt költ a beszállítói hálózat fejlesztésére a SHEIN 2028-ig
A vállalat 7,5 millió dollárt dél-kínai üzemek modernizálására költött. 70…
Tovább olvasom >További cikkeink
Vezetőváltás a Henkel magyarországi Consumer Brands üzletága élén
2025 április elsejétől Maurizio Salvaggio a Henkel Magyarország Consumer Brands…
Tovább olvasom >A piaci kihívások mellett is növekedni tudott a BioTechUSA-cégcsoport
Közzétette éves jelentését a tisztán hazai tulajdonú BioTechUSA-cégcsoport: a gazdasági…
Tovább olvasom >Megújult a KOMETA – Jó étellel a jó életért
Buona vita!, azaz jó élet lett az olasz gyökerekkel is…
Tovább olvasom >