Értéknövelő újrahasznosítással a fenntartható élelmiszertermelésért: bemutatkozott a Secontaste és a Cseles
Az élelmiszeripar egyre nagyobb hangsúlyt fektet a fenntarthatóságra, és ennek egyik fontos eleme az értéknövelő újrahasznosítás, amely a hulladékból készít minőségi termékeket. Dalmadi Júlia, a Secontaste alapítója a Brancsközösség sajtóeseményén bemutatta, hogyan lehet a sörgyártás melléktermékéből, a sörtörkölyből emberi fogyasztásra alkalmas élelmiszert előállítani. A vállalkozás krékereit sörkorcsolyaként kínálják, amely innovatív példa az upcycled élelmiszerek piacán – írja az Agrárszektor.
Dalmadi hangsúlyozta, hogy a Brancsnál futó közösségi finanszírozási kampányuk nemcsak új vásárlókat hozott, de együttműködést is lehetővé tett kézműves sörfőzdékkel. A kampány során lehetőség nyílt a termékek tesztelésére és a boltok polcaira való bekerülésre is. A jövőbeli tervek között szerepel új kollaborációk létrehozása, valamint a külföldi piacok felé való nyitás, különösen Csehországban, ahol nemrég mutatták be Európa első upcycled élelmiszerkategóriáját.
Hasonlóan sikeres történetet osztott meg Marton Bálint, a Cseles társalapítója is. A cégük felnőtteknek szánt alkoholos szörpöt gyárt, amelyet szintén a Brancson keresztül indítottak el. Marton kiemelte, hogy a közösségi finanszírozás segített felmérni a fogyasztói igényeket, és az online kereskedelem mostanra forgalmuk jelentős részét adja. A jövőben a hazai piacokra fókuszálnak, de már külföldi szállítmányok is útnak indultak, például Costa Ricába.
Mindkét vállalkozás példát mutat arra, hogyan lehet hulladékból innovatív, fenntartható termékeket létrehozni, és hogyan lehet a közösségi finanszírozás segítségével sikerre vinni egy jó ötletet.
Kapcsolódó cikkeink
Ceres ZRt.: Fenntarthatósági mérföldkő a győri üzem tetején
A fenntarthatóságot és az innovációt tűzte zászlajára a Ceres ZRt.,…
Tovább olvasom >Megtérül a fenntarthatóság
Az EY 2024-es Fenntartható Érték Tanulmánya szerint a fenntarthatósági beruházások…
Tovább olvasom >Az élelmiszeripar jövője: a vállalatok 50%-a fenntartható megoldások bevezetését tűzi ki célul – A Tetra Pak felmérés eredményei
Az élelmiszergyártás továbbra is energiaigényes folyamatokra és fosszilis tüzelőanyagokra támaszkodik,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Master Good, Nestlé Hungária, Tesco Magyarország az idei győztes sorrend
A Trade magazin idén másodszor hirdette meg a Karácsonyi tv-reklámok…
Tovább olvasom >Átadásra kerültek a CO-OP Star idei Ezüstfenyő és Ezüstcsillag díjai
Ahogy minden évben karácsony előtt, úgy idén is, december közepén…
Tovább olvasom >Fogyó cégszámok, tartós félmilliós határ
2024-ben a társas vállalkozások száma várhatóan 12 ezerrel csökken, miközben…
Tovább olvasom >