Értékben plusz, mennyiségben mínusz
Értékben 7 százalékkal nőtt a sajt kiskereskedelmi eladása 2010. március–2011. februárban, az előző hasonló időszakhoz viszonyítva. Az éves piac mérete több mint 70 milliárd forint. Mennyiséget tekintve -1 százalékos változást regisztrált a Nielsen Kiskereskedelmi Indexe.
A bolti eladásból a kereskedelmi márkák piacrésze az említett időszakban – értéket tekintve – 28 százalék, ami 2 százalékpont növekedést jelent az egy évvel korábbihoz képest.
Hipermarketre jut a sajt értékben mért kiskereskedelmi forgalmából 38 százalék, a legutóbbi kumulált év adatai szerint. Hasonló vagy nagyobb mértékű koncentrációt kevés más kategóriánál látunk; ilyen például a bitter, a pezsgő, a gabonapehely-szelet vagy a majonéz.
Hasonlóan magas a főleg szupermarketet és diszkontot magában foglaló 401–2500 négyzetméteres csatorna piacrésze, értékben 39 százalékos fontossággal bír az elmúlt egy év adatai alapján.
Ez azt jelenti, hogy a 400 négyzetméteres és nagyobb üzletek viszik el a sajt bolti forgalmának 77 százalékát.
Ami a sajt szegmenseit illeti, a 2010. március–2011. februári adatok tükrében megállapítható: Mennyiségben a legerősebb, félkemény szegmens piaci pozíciója veszített fontosságából 4 százalékpontot, ezzel párhuzamosan több kisebb szegmens valamelyest erősödött. A második legnagyobb szegmens, a kördobozos sajtok fontossága stabil maradt az értékbeni eladásokat vizsgálva, a teljes piac eladásainak 10 százaléka esik rá. n
Mile Gabriella
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Visszafogott év után erős az ünnepi szezon
Az online vásárlók 74%-a, mintegy 3,1 millió fő készül az…
Tovább olvasom >A Lidl kiadta 3. fenntarthatósági jelentését
Megjelent a Lidl Magyarország 2022/2023-as üzleti évekre vonatkozó fenntarthatósági jelentése.…
Tovább olvasom >Régiók harca: ezek a legnépszerűbb ételek a magyarok szerint
Mexikói ételekből az országos átlag ötszöröse fogy Debrecenben, míg Szeged…
Tovább olvasom >