Értékben nőtt, mennyiségben csökkent az eladás
Főleg az időjárás alakulásától függ a rovarirtó és -riasztó termékek forgalma az élelmiszer- és a vegyiáru-kiskereskedelemben. A tavalyi száraz, forró nyár úgy befolyásolta a trendeket, hogy a boltok 2015-ben 1 százalékkal kevesebb rovarirtó szert adtak el mennyiséget tekintve, mint egy évvel azelőtt. Értékben viszont 5 százalékkal nőtt a bevétel. Az éves piac mérete mintegy 4 milliárd forint.
Nagyobb lett a drogériák súlya. Már a tavalyelőtti évben is ez a csatorna érte el a legnagyobb piaci részesedést (33 százalékot) az értékben mért forgalomból. Jelentőségük az elmúlt évben tovább növekedett 36 százalékra. Ezzel szemben a hipermarketek részaránya a két évvel ezelőtti 31 százalékról 29 százalékra csökkent.
Regionálisan a változások vegyes képet mutatnak. Jóval átlag felett, egyaránt 13 százalékkal nőtt a boltok bevétele rovarirtóból a Budapestet és Pest megyét magában foglaló centrumban, valamint északkeleten. Délkeleten stabil maradt a forgalom. Kisebb lett viszont a Dunától nyugatra fekvő megyékben; délnyugaton 6, északnyugaton 5 százalék mínuszt regisztráltunk.
Dominálnak a gyártói márkák, a tavalyelőtti 98 százalék után múlt évben 97 százalékkal részesedtek a rovarirtók és -riasztók teljes bolti forgalmából érték szempontjából.
Kapcsolódó cikkeink
Frissesség, kényelem, érték – újradefiniálja a hipermarket formátumot Svédországban az ICA Maxi
Szembemegy a svédországi ICA Maxi a hipermarketek Európa-szerte tapasztalható hanyatlásával.…
Tovább olvasom >Három új üzlettel bővült a SPAR hálózata Albániában
Tovább erősíti jelenlétét a SPAR Albániában: három újonnan nyílt üzletének…
Tovább olvasom >Eladhatja a Kraft Heinz az olasz Plasmon bébiétel-márkát
A Kraft Heinz ismét fontolóra vette az olasz Plasmon bébiétel-márka…
Tovább olvasom >További cikkeink
K&H: hány forintért kártyáztak a magyarok külföldön?
Közel 3 millió alkalommal vásároltak külföldön a K&H bankkártyás ügyfelei…
Tovább olvasom >Több esély, kevesebb macera: a jó promóció receptje
Tolnai Gábor, a Kantar Hoffmann divízióigazgatója idén is a Promóciók…
Tovább olvasom >EY felmérés: stabilitásra fókuszálnak a hazai vállalkozások, miközben már készülnek a növekedésre
A működési stabilitásra koncentrálnak jelenleg a hazai vállalkozások, emellett beruházásokat…
Tovább olvasom >