Értékben nőtt, mennyiségben csökkent az eladás
Főleg az időjárás alakulásától függ a rovarirtó és -riasztó termékek forgalma az élelmiszer- és a vegyiáru-kiskereskedelemben. A tavalyi száraz, forró nyár úgy befolyásolta a trendeket, hogy a boltok 2015-ben 1 százalékkal kevesebb rovarirtó szert adtak el mennyiséget tekintve, mint egy évvel azelőtt. Értékben viszont 5 százalékkal nőtt a bevétel. Az éves piac mérete mintegy 4 milliárd forint.
Nagyobb lett a drogériák súlya. Már a tavalyelőtti évben is ez a csatorna érte el a legnagyobb piaci részesedést (33 százalékot) az értékben mért forgalomból. Jelentőségük az elmúlt évben tovább növekedett 36 százalékra. Ezzel szemben a hipermarketek részaránya a két évvel ezelőtti 31 százalékról 29 százalékra csökkent.
Regionálisan a változások vegyes képet mutatnak. Jóval átlag felett, egyaránt 13 százalékkal nőtt a boltok bevétele rovarirtóból a Budapestet és Pest megyét magában foglaló centrumban, valamint északkeleten. Délkeleten stabil maradt a forgalom. Kisebb lett viszont a Dunától nyugatra fekvő megyékben; délnyugaton 6, északnyugaton 5 százalék mínuszt regisztráltunk.
Dominálnak a gyártói márkák, a tavalyelőtti 98 százalék után múlt évben 97 százalékkal részesedtek a rovarirtók és -riasztók teljes bolti forgalmából érték szempontjából.
Kapcsolódó cikkeink
Eladhatja a Kraft Heinz az olasz Plasmon bébiétel-márkát
A Kraft Heinz ismét fontolóra vette az olasz Plasmon bébiétel-márka…
Tovább olvasom >A portugál fogyasztók túlnyomó többsége továbbra is szereti a fizikai boltokat
Bár a portugál fogyasztók 22%-a vásárol online, túlnyomórészt továbbra is…
Tovább olvasom >100 éves márkákat ad el az Unilever
Az Unilever bejelentette, hogy kötelező érvényű ajánlatot kapott a Zwanenberg…
Tovább olvasom >További cikkeink
Az árrés nagyon nem a profit, de akadnak rá nemzetközi példák is
A március 17-től élő árrésstop bevezetése nem volt teljesen váratlan,…
Tovább olvasom >Árrésstop Magyarországon: Kik az érintettek, és valóban indokolt a kormányzati beavatkozás?
A magyar kormány március 17-től – egyelőre május 31-ig –…
Tovább olvasom >A globális kihívások ellenére 2025-ben is a kitörési pontokat keresik a kkv-k
A 2025-ös gazdasági előrejelzések szerint a vállalkozásoknak számos kihívással kell…
Tovább olvasom >