Értékben nőtt, mennyiségben csökkent az eladás

Szerző: trademagazin Dátum: 2016. 04. 19. 10:44

Főleg az időjárás alakulásától függ a rovarirtó és -riasztó termékek forgalma az élelmiszer- és a vegyiáru-kiskereskedelemben. A tavalyi száraz, forró nyár úgy befolyásolta a trendeket, hogy a boltok 2015-ben 1 százalékkal kevesebb rovarirtó szert adtak el mennyiséget tekintve, mint egy évvel azelőtt. Értékben viszont 5 százalékkal nőtt a bevétel. Az éves piac mérete mintegy 4 milliárd forint.

nielsen

Nagyobb lett a drogériák súlya. Már a tavalyelőtti évben is ez a csatorna érte el a legnagyobb piaci részesedést (33 százalékot) az értékben mért forgalomból. Jelentőségük az elmúlt évben tovább növekedett 36 százalékra. Ezzel szemben a hipermarketek részaránya a két évvel ezelőtti 31 százalékról 29 százalékra csökkent.

Regionálisan a változások vegyes képet mutatnak. Jóval átlag felett, egyaránt 13 százalékkal nőtt a boltok bevétele rovarirtóból a Budapestet és Pest megyét magában foglaló centrumban, valamint északkeleten. Délkeleten stabil maradt a forgalom. Kisebb lett viszont a Dunától nyugatra fekvő megyékben; délnyugaton 6, északnyugaton 5 szá­zalék mínuszt regisztráltunk.

Dominálnak a gyártói márkák, a tavalyelőtti 98 százalék után múlt évben 97 százalékkal részesedtek a rovarirtók és -riasztók teljes bolti forgalmából érték szempontjából.

Kapcsolódó cikkeink