Értékben nőtt, mennyiségben csökkent a hazai élelmiszer-kiskereskedelem forgalma a harmadik negyedév
Magyarországgal együtt kilenc fejlett európai országban csökkent az élelmiszer-kiskereskedelem mennyiségben mért forgalma a harmadik negyedévben, tavaly július-szeptemberhez képest – állapítja meg a Nielsen piackutató.
Hazánkban a mennyiségben mért bolti forgalom 2,9 százalékkal csökkent, ugyanakkor értékét tekintve 1,2 százalékkal nőtt a múlt évi hasonló időszakkal szemben. A mennyiségi eladással súlyozott fogyasztói átlagár 4,1 százalékkal emelkedett.
A 21 vizsgált, fejlett országot tekintve, a harmadik negyedévben átlagosan 2,4 százalékkal emelkedett az élelmiszer-kiskereskedelem értékbeni forgalma. Ez az elmúlt 18 hónap legalacsonyabb mutatója. Az infláció 1,3 százalékra csökkent, mértéke megfelelőzödött az idei második negyedévhez képest. Tíz országban csökkentek az átlagárak.
Ugyanakkor Európában, a harmadik negyedév során mennyiségben 1 százalékkal több élelmiszert, háztartási vegyiárut és kozmetikumot adtak el, mint a tavalyi hasonló időszakban. A második negyedév növekedési rátája ennél nagyobb volt, 1,9 százalékos. Figyelemre méltó, hogy földrészünkön még mindig kedvezőbb a növekedés üteme, mint Észak-Amerikában.
Az öt nagy nyugat-európai piac közül Olaszországban és Németországban csökkentek az átlagárak és a mennyiségben mért forgalom is. Mennyiségben többet adtak el viszont Franciaországban, Nagy-Britanniában és Spanyolországban.
A második negyedévhez képest nagyobb lett a mennyiségi eladások növekedési üteme Ausztriában, Belgiumban, Franciaországban, Hollandiában, Nagy-Britanniában, Norvégiában, Portugáliában és Spanyolországban.
Az élelmiszer-kiskereskedelem forgalma a harmadik negyedévben, mennyiséget tekintve a a következő országokban csökkent: Írország (4 százalék), Csehország, Magyarország, Szlovákia, (3-3), Finnország, Görögország (2-2), Dánia, Németország és Olaszország (1-1).
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Hét trend, amely 2024-ben az in-store marketingre és a kereskedelmi dizájnra hatással lesz
A fogyasztók figyelmének megragadása és megtartása évről évre egyre nehezebbnek tűnik.…
Tovább olvasom >2024 a kihívások éve a dohányipar és dohány-kiskereskedelem számára
A gazdasági nehézségek ellenére várhatóan növekedett a dohány-kiskereskedelem éves árbevétele…
Tovább olvasom >Megjelent a Trade magazin legújabb száma!
A digitális verzió ezúttal is bővített formában jelent meg, és olvasható a levél…
Tovább olvasom >