Erőteljes árképzése révén növelte az értékesítést a Campari
Az olasz szeszesital-gyártó Campari 9,6%-os növekedést jelentett a negyedik negyedévben a változatlan áron számolt eladásokban köszönhetően erőteljes árképzésének és az ellátás akadozása ellenére.
Az Aperol és Campari keserűlikőrök gyártója szerint a nettó árbevétel 2022 egészében elérte a 2,7 milliárd eurót, ami 16,4%-os organikus növekedést jelent az előző évhez képest.
„A kihívásokkal teli 2022-ben továbbra is sikerült előrelépnünk hosszú távú növekedési stratégiánk megvalósításában, amely a fenntartható márkaépítésre, valamint a portfólió vonzó akvizíciókkal történő bővítésére összpontosít” – mondta Bob Kunze-Concewitz, a Campari vezérigazgatója a közleményben.
„Az inflációra vonatkozó általános makrokörnyezet továbbra is kihívást jelent annak ellenére, hogy az enyhülés bizonyos jelei mutatkoznak; mindazonáltal továbbra is bízunk a jelenlegi működési haszonkulcs organikus szinten tartásában” – tette hozzá.
A Campari elmondta, hogy bízik a jövőbeli kereslet erejében, és középtávon nagy volumenű ellátásilánc-beruházásokat tervez, hogy megduplázza a teljes termelési kapacitást a kulcsfontosságú aperitif, bourbon és tequila kategóriákban.
Az Aperol Spritz koktél népszerűsége által komoly lendületet kapott cégcsoport eladásainak 46%-át Amerikában bonyolítja, és az Egyesült Államok a legnagyobb piaca.
Az utolsó negyedévben az összehasonlítható alapon (like for like) számolt kiigazított működési eredmény 7,6%-kal nőtt, a bemeneti költségek inflációját szinte teljesen ellensúlyozták a pozitív árképzési kezdeményezések. Ugyanezen az alapon 19%-kal nőtt –mely az egy évvel korábbihoz képest.
Kapcsolódó cikkeink
Mesterséges intelligenciát használ a szaúd-arábiai Panda Retail az árképzésben
A mesterséges intelligenciára alapuló árképzést a kiskereskedő mintegy 200 hiper-…
Tovább olvasom >A Campari cég 1,3 milliárd eurót gyűjtött össze a Courvoisier tulajdonosának a kivásárlására
A Davide Campari-Milano olasz alkoholos italgyártó 1,2 milliárd eurót gyűjtött…
Tovább olvasom >További cikkeink
GVH: Indokolt a versenytörvény egyes módosításainak halasztása
A Gazdaság Versenyhivatal (GVH) egyetért a versenytörvény egyes tervezett módosításainak…
Tovább olvasom >Szendvicshozzávalókból tankolunk fel leginkább
Pékáru, felvágott, sonka, szalámi és valamilyen kence – ezeket az…
Tovább olvasom >Elindult az Eisberg egészségtudatos táplálkozásra ösztönző kampánya
Naponta legalább öt adag zöldséget vagy gyümölcsöt kellene fogyasztanunk az…
Tovább olvasom >