Erősödött a drogéria pozíciója

Szerző: trademagazin Dátum: 2012. 03. 01. 20:54

Értékben a fogkrém bevételének több mint kétharmadát két csatorna vitte el tavaly: a hipermarketre 34, míg a drogériára 33 százalék jutott. Amíg a hipermarket mutatója stabil, addig a drogéria részaránya 3 százalékponttal magasabb, mint az előző év során.

A fogkrém évi piaca meghaladja a 11 milliárd forintot. Ezzel éves szinten a kilencedik legnagyobb forgalmat bonyolítja le a Nielsen Kiskereskedelmi Indexében szereplő 60 kategória között.

Értéket tekintve 1 százalékkal nőtt a fogkrém kiskereskedelmi eladása, éves összehasonlításban. Mennyiség szempontjából viszont 4 százalékkal csökkent a forgalom.

Figyelemre méltóan erősek a fogkrém gyártói márkái. A kategória értékben mért forgalmából egyaránt 97 százalékkal részesedtek mind tavaly, mind tavalyelőtt az első félév során. Valamelyest erősödött a promóciós eladások szerepe. A fogkrém – értékben mért – forgalmából 36 százalék jutott 2010. december–2011. november során promóciókra. Ez 3 százalékponttal haladja meg az előző évi arányt.

Ezzel kapcsolatban említést érdemel, hogy a Nielsen tíz háztartási vegyi áru és kozmetikum promóciós eladásait méri folyamatosan. Átlagos részarányuk az említett tizenkét hónap alatt – értékben – 46 százalék, ahogyan az egy évvel korábbi hasonló időszakban is.

Kapcsolódó cikkeink