Erősödött a drogéria pozíciója
A papírpelenka a Nielsen által mért hetven háztartási vegyi áru és kozmetikum harmadik legnagyobb forgalmú kategóriája, mosószer és toalettpapír után.
Bolti eladása értékben 5, mennyiségben 4 százalékkal emelkedett idén az első félév során, a tavalyi hasonló időszakhoz viszonyítva. Így a hathavi piac mérete közeledik 10 milliárd forinthoz. Többek között ezt állapítja meg a Nielsen Kiskereskedelmi Indexe.
Erősen koncentrált az eladás, miközben a bolttípusok súlya átrendeződik: A drogéria vitte el a teljes bevétel 47 százalékát az első hat hónap alatt; ez 4 százalékponttal több mint egy évvel ezelőtt. A hipermarket 34 és a szupermarketet, valamint diszkontot magában foglaló 401–2500 négyzetméteres csatorna 16 százalékos mutatója 2-2 százalék csökkenést jelent.
Értékben is, mennyiségben is két számjegyű növekedést ért el a babatörlő kendő kiskereskedelmi eladása az idei első hat hónap alatt; 11, illetve 13 százalékkal, tavaly január–júniushoz. Így a piac féléves mérete közel 3 milliárd forint.
Szintén koncentrált az eladás. A drogéria és a hipermarket elviszi a teljes forgalom 70 százalékát, az idei első félévi adatok szerint, a tavalyi első félévhez hasonlóan. Figyelemre méltó, hogy a 401–2500 négyzetméteres szegmens részaránya 22-ről 21 százalékra csökkent, míg az 51–200 négyzetméteres boltoké 4-ről 5 százalékra emelkedett.
Babahintőporral mintegy 140 millió forint bolti forgalmat ért el a kiskereskedelem idén január–június között. Értékben ez 8 százalékkal kevesebb, mint a tavalyi hasonló periódusban, mennyiséget tekintve mínusz 11 százalékot regisztráltunk.
Itt is a drogéria piaci pozíciója a legerősebb: piaci részesedése érték szempontjából 40-ről 41 százalékra emelkedett.
Babaolajból a forgalom 100 millió forint felett mozgott a legutóbbi két első félév alatt. Értéket tekintve 3 százalékos csökkenést regisztrált a Nielsen, mennyiség szempontjából pedig mínusz 7 százalékot.
Ebben a kategóriában a drogéria részaránya, szintén értékben 51 százalékról 50-re csökkent, egyik félévről a másikra.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Az AgroVIR Kft. felvásárolja a NEXT Farming szoftver magyarországi operációját
Az AgroVIR Kft. 2024. november 13-án 100%-os tulajdonrészt szerzett a…
Tovább olvasom >Új korszak a streamingben: 2,4 millió magyar gamer és a márkák találkozása
A Publicis Groupe Hungary kizárólagos partnerként csatlakozott az inStreamly platformhoz…
Tovább olvasom >Hogyan fognak az európaiak vásárolni az idei ünnepi szezonban?
A ShopFully és az Offerista Group az „Holiday Shopping Study…
Tovább olvasom >