Erős gyártói márkák a fogkrémeknél
A fogkrém éves piaca mintegy 12 milliárd forint. Ezzel beletartozik a Nielsen által mért 70 háztartási vegyi áru és kozmetikum kategóriája között a legnagyobb forgalmú tíz közé.
Ami az idei trendeket illeti: január–április között értékben a fogkrém kiskereskedelmi eladása 3 százalékkal nőtt, a tavalyi első négy hónaphoz viszonyítva. Mennyiségben 1 százalék csökkenést regisztrált a Nielsen Kiskereskedelmi Indexe.
A fogkrém – értékben mért – kiskereskedelmi forgalmából a bolttípusok piaci részesedése (százalékban)
Bolttípus |
2012.
|
2013.
|
2500 nm felett | 34 | 33 |
401–2500 nm | 16 | 16 |
201–400 nm | 3 | 3 |
51–200 nm | 7 | 7 |
50 nm és kisebb | 3 | 3 |
Drogéria | 33 | 34 |
Patika | 4 | 4 |
Forrás: Nielsen
A bevétel kétharmadát két csatorna vitte el, ahogyan múlt év január–április között is. Idén hipermarketre 33 százalék jutott, drogériára pedig 34 százalék, az első négy hónapban.
Figyelemre méltóan erősek a fogkrém gyártói márkái. A kategória értékben mért forgalmából 96 százalékkal részesedtek tavaly, ami 1 százalékponttal alacsonyabb az előző évinél.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Marad az árréstop, az NGM elégedett
A kormány az élelmiszerek, a háztartási cikkek, a banki számladíjak…
Tovább olvasom >Halasztás jött, felkészülés maradt: így készülnek a magyar vállalatok az ESG-kötelezettségekre az Omnibus fényében
A fenntarthatósági kötelezettségek teljesítésének elhalasztása lehetőséget teremt a cégek számára…
Tovább olvasom >290 millió forint a hétvégi adománygyűjtésen
244 tonna élelmiszeradományt adtak össze a vásárlók pénteken és szombaton…
Tovább olvasom >