Erős gyártói márkák a fogkrémeknél
A fogkrém éves piaca mintegy 12 milliárd forint. Ezzel beletartozik a Nielsen által mért 70 háztartási vegyi áru és kozmetikum kategóriája között a legnagyobb forgalmú tíz közé.
Ami az idei trendeket illeti: január–április között értékben a fogkrém kiskereskedelmi eladása 3 százalékkal nőtt, a tavalyi első négy hónaphoz viszonyítva. Mennyiségben 1 százalék csökkenést regisztrált a Nielsen Kiskereskedelmi Indexe.
A fogkrém – értékben mért – kiskereskedelmi forgalmából a bolttípusok piaci részesedése (százalékban)
Bolttípus |
2012.
|
2013.
|
2500 nm felett | 34 | 33 |
401–2500 nm | 16 | 16 |
201–400 nm | 3 | 3 |
51–200 nm | 7 | 7 |
50 nm és kisebb | 3 | 3 |
Drogéria | 33 | 34 |
Patika | 4 | 4 |
Forrás: Nielsen
A bevétel kétharmadát két csatorna vitte el, ahogyan múlt év január–április között is. Idén hipermarketre 33 százalék jutott, drogériára pedig 34 százalék, az első négy hónapban.
Figyelemre méltóan erősek a fogkrém gyártói márkái. A kategória értékben mért forgalmából 96 százalékkal részesedtek tavaly, ami 1 százalékponttal alacsonyabb az előző évinél.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Orbán Viktor: jövőre reális a három százalékot meghaladó gazdasági növekedés
Reális a három százalékot meghaladó gazdasági növekedés 2025-ben Magyarországon –…
Tovább olvasom >Nehéz helyzetben a sertéshúságazat: emelkedő költségek, csökkenő fogyasztás és átalakuló szokások
Évek óta kihívásokkal néz szembe a hazai és az uniós…
Tovább olvasom >Az NGM tájékoztató levélben kéri az embereket, hogy költsenek
A Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) tájékoztató levélben fogja értesíteni az önkéntes…
Tovább olvasom >