Erős gyártói márkák a fogkrémeknél

Szerző: trademagazin Dátum: 2013. 09. 01. 22:06

A fogkrém éves piaca mintegy 12 milliárd forint. Ezzel beletartozik a Nielsen által mért 70 háztartási vegyi áru és kozmetikum kategóriája között a legnagyobb forgalmú tíz közé.

PT_szajapol58_opt

Ami az idei trendeket illeti: január–április között értékben a fogkrém kiskereskedelmi eladása 3 százalékkal nőtt, a tavalyi első négy hónaphoz viszonyítva. Mennyiségben 1 százalék csökkenést regisztrált a Nielsen Kiskereskedelmi Indexe.

 

A fogkrém – értékben mért – kiskereskedelmi forgalmából a bolttípusok piaci részesedése (százalékban)

Bolttípus

2012.
január–április

2013.
január–április

2500 nm felett 34 33
401–2500 nm 16 16
201–400 nm 3 3
51–200 nm 7 7
50 nm és kisebb 3 3
Drogéria 33 34
Patika 4 4

Forrás: Nielsen

A bevétel kétharmadát két csatorna vitte el, ahogyan múlt év január–április között is. Idén hipermarketre 33 százalék jutott, drogériára pedig 34 százalék, az első négy hónapban.

Figyelemre méltóan erősek a fogkrém gyártói márkái. A kategória értékben mért forgalmából 96 százalékkal részesedtek tavaly, ami 1 százalékponttal alacsonyabb az előző évinél.

Kapcsolódó cikkeink