Erős év végi forgalmat vár az IKEA
Novemberben 5 százalékkal nőtt az IKEA magyarországi forgalma a tavaly novemberihez képest, és a várakozások hasonlóak decemberre is – közölte a vállalat az MTI megkeresésére.
Az eredményekhez jelentősen hozzájárul az online értékesítés, amely novemberben a teljes értékesítés 18 százalékát tette ki.
A koronavírus-járvány tavaszi szakaszában az IKEA három magyarországi áruháza 47 napig zárva volt. Akkor csak a házhoz szállítás, illetve a „kattints és vedd át” szolgáltatás működött, de ezek nem tudták teljes mértékben helyettesíteni az áruházi vásárlás forgalmát, ami a vállalat legfontosabb bevételforrása – jelezték.
A június és a július ugyanakkor szokatlanul erős volt, ez valószínűleg az elhalasztott vásárlásoknak köszönhető. Ebben a két hónapban nemcsak azt a célt teljesítette túl a cég, amelyet még a járvány előtt tűzött ki, hanem az értékesítés visszaerősödésére vonatkozó elvárásokat is – fejtette ki az idei tapasztalatokról beszámolva a cég.
A 2019. szeptember 1-től 2020. augusztus 31-ig tartó 2020-as pénzügyi év auditált eredményeit januárban teszik közzé, abból látszik majd, hogy alakult a forgalom a pénzügyi év egészében az előző évhez képest.
A 2018-as pénzügyi évét 75,5 milliárd forintos nettó árbevétellel zárta az IKEA Lakberendezési Kft., ami az előző évhez képest 23,3 százalékos növekedést jelentett, a 2019-es pénzügyi évben pedig 20,5 százalékkal, 90,3 milliárd forintra nőtt a forgalom.
A vállalat tájékoztatása szerint jelenleg több mint 1600 munkavállalót alkalmaznak Magyarországon, a pandémiás helyzet miatt egy munkatársat sem küldtek el.
A januártól életbe lépő új lakáspolitikai intézkedések hatásáról közölték: a 2021-es pénzügyi évben a korábbi évekhez hasonló növekedést szeretnének elérni, ezt kedvezően befolyásolhatják a lakáspolitikai intézkedések. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Több mint együttműködés – IKEA-s bemutatótérrel gazdagodott a Soproni Egyetem
Ünnepélyes keretek között adták át a Soproni Egyetem új oktatási…
Tovább olvasom >Az IKEA visszahívja az IKEA 365+ VÄRDEFULL fekete színű fokhagymaprést
Az IKEA arra kér minden vásárlót, aki megvásárolta az IKEA…
Tovább olvasom >A JYSK nyereségben már az első, de az IKEA forgalmát még senki sem éri utol
Három nagy szereplő uralja a hazai lakberendezési piacot: az IKEA,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Ismét itt a Baba Kuponhét a Rossmannál – 10% kedvezmény minden babatermékre Rossmann+ tagoknak
A Rossmann elkötelezetten támogatja a családokat és a kisgyermekes szülőket…
Tovább olvasom >Stabilitás és stratégiai irányváltás a Zwack Unicumnál
Továbbra is a hazai prémium szeszesital-piac meghatározó szereplője a Zwack…
Tovább olvasom >Új nemzetközi partner a Baker McKenzie-nél
A Baker McKenzie 2025. július 1-jével Kovács Benedeket, a budapesti…
Tovább olvasom >